– Globalne sieci przedsiębiorstw produkcyjnych stają się coraz bardziej skomplikowane i wymagają coraz szybszego podejmowania decyzji. Bez zmian pozostaje trend do outsourcingu zasadniczej części procesu tworzenia wartości – oświadczył Profesor Frank Straube, szef Wydziału Logistyki w Instytucie Technologii i Zarządzania Berlińskiego Uniwersytetu Technicznego.
– Klienci oczekują od firm logistycznych elastycznych ofert, zapewniających dogodne rozwiązania. Firmy, które zdołają najlepiej sprostać tym wymaganiom, mogą w przyszłości liczyć na uzyskanie znaczącej przewagi konkurencyjnej. Ważne będą także znajomość i wykorzystywanie technologii informatycznych oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne, np. bezprzewodowa identyfikacja radiowa (RFID), która służy do kontroli przepływu towarów. Ponadto, coraz większego znaczenia nabierają usługi doradcze przygotowujące do podejmowania stosownych działań oraz optymalizacja zadań.
– Firmy logistyczne powinny poszerzać swoje umiejętności w tych obszarach, ponieważ daje im to możliwość bezpośredniego uczestniczenia w kontrolowaniu działań sieci klienta – stwierdził prof. Straube
źródło: Transport Spedycja Logistyka, luty 2009
źródło zdjęcia: www.sxc.hu