6.2 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024

E-commerce napędza rozwój logistyki i transportu

Wzrasta ilość konsumentów, którzy zaopatrują się w sieci w towary i produkty, poprzez urządzenia mobilne. Użytkownicy e-handlu oraz m-handlu w odpowiedzi na pytanie; dlaczego decydują się na ten typ transakcji, odpowiadają, że jest to dla nich wygodniejsze. Komfort związany jest nie tylko z procesem zakupowym, ale również logistycznym. Kupujący oczekuje towaru dobrej jakości, w korzystnej cenie i błyskawicznie dostarczonego.

 

Rynek e-handlu rozwija się bardzo dynamicznie, o czym świadczyć może fakt, że coraz więcej tradycyjnych sieci handlowych, zwiększa swoją ofertę o sprzedaż przez Internet. Usługi logistyczne w e-commerce nie sprowadzają się tylko do przygotowania przesyłki. Proces ten to wprowadzenie do systemu, dostarczenie do miejsca składowania, obsługa zwrotów, reklamacji, czasem również komunikacja z klientem, który na każdym etapie chciałby mieć pełną wiedzę o miejscu gdzie znajduje się jego towar. Firmy logistyczne dążą do pełnej specjalizacji oferowanych usług. Wprowadzenie rozwiązań informatycznych czy aplikacji mobilnych, które dążą do optymalizacji procesu,  są już obowiązującym standardem.

 

Wraz z coraz to większym popytem na te usługi i wymaganiami klientów, branża logistyki czy transportu, rozwija się wprost proporcjonalnie do e-handlu. Wymagający odbiorcy i zleceniodawcy, mobilizują operatorów logistycznych do poszukiwań nowych metod na wyróżnienie się na rynku. Najczęściej wybieranym sposobem, jest optymalizacja procesu dostawy. Przedsiębiorcy wykorzystują w tym celu – właśnie aplikacje oraz technologie mobilne.

 

Obecna sytuacja jest sygnałem dla logistyki do ciągłej pracy nad wyeliminowaniem ograniczeń, a dla sprzedających nad wprowadzeniem bezpłatnej dostawy, dbając o przejrzystą procedurę zwrotów – doradza Sławomir Woźniak, Dyrektor Sprzedaży SOOT.pl. Rynek e-commerce wprowadził potrzebę ciągłej mobilności. Pracownicy każdego szczebla, muszą mieć dostęp do pełnych informacji na temat bieżących zamówień, ponieważ również odbiorca chce posiadać bardzo szczegółowe informacje o realizacji swojego zamówienia.

 

Potwierdzają to badania UPS Pulse of the Online Shopper, w których to aż 52% respondentów odpowiedziało, że lepsza byłaby przewidywana data dostawy, a nie ogólnikowa  liczba dni, które zajmie dostarczenie produktu. Bardzo wysoki odsetek, bo prawie 60% kupujących przerwało zakupy ze względu na długi czas dostawy lub brak informacji o niej. Istotną kwestią dla użytkownika nadal jest bezpłatny transport, który może wpłynąć na ostateczne decyzje zakupowe. 67 % ankietowanych zadeklarowało, że byłoby w stanie zaczekać do 13 dni dłużej, gdyby możliwy był wybór bezpłatnej przesyłki na terenie kraju.

 

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili