Zima wózkom niestraszna

Utrudnione manewrowanie na śliskiej powierzchni, gorsza widoczność spowodowana opadami śniegu i konieczność przebywania w niskich temperaturach – zima bywa prawdziwym wyzwaniem dla operatorów wózków widłowych. Niedostosowanie pojazdów do specyfiki pracy w warunkach zewnętrznych może być przyczyną niebezpiecznych wypadków, szybszego zużycia sprzętu a nawet awarii. Dlatego tak istotny jest przemyślany wybór floty oraz uzupełniającego osprzętu. Wśród dostępnych na rynku rozwiązań w zimowych warunkach najlepiej sprawdzą się modele wózków widłowych z napędem na przednie koła, który zwiększa sterowność na śliskich powierzchniach oraz ułatwia pokonywanie ośnieżonych podjazdów. Praca w niskich temperaturach oznacza konieczność używania zimowych płynów i olejów hydraulicznych. Ich formuła dzięki mniejszej lepkości nie blokuje tłoków, ułatwiając rozruch silnika. W przypadku zalegającego śniegu, zalecane jest także stosowanie specjalnie przystosowanych do opon widlaków łańcuchów tekstylnych lub stalowych. Konstruktorzy wózków widłowych, aby zapewnić odporność poszczególnych elementów na działanie niskiej temperatury i wilgoci, zabezpieczają maszyny specjalną powłoką lakierniczą oraz stosują dedykowane do warunków chłodniczych rozwiązania, takie jak wyjątkowo wytrzymała sprężyna dyszla i ogrzewanie płytki elektroniki dyszla. Niemniej istotne jest zapewnienie operatorowi komfortowych warunków pracy w niskich temperaturach i przy utrudnionej widoczności. Takie rozwiązania, jak ogrzewanie kabiny i tylnej szyby dostępne są m.in. w modelu RX70 firmy STILL. Dodatkowymi udogodnieniami są także dostępne w opcjonalnym wyposażeniu wycieraczki, odtwarzacz CD i ogrzewanie fotela. RX 70 to wózek widłowy z napędem na przednie koła, przystosowany do pracy w zróżnicowanych warunkach pogodowych i dużym obciążeniu od 2,2 do 3,5 tony. Dzięki niskiemu środkowi ciężkości oraz wahliwie zawieszonej osi kierującej jest stabilny przy jeździe na zakrętach oraz stateczny podczas manewrów, nawet na śliskiej nawierzchni. Z kolei parametryzowany program jazdy ułatwia sterowanie pojazdem i zwiększa bezpieczeństwo w awaryjnych sytuacjach. Umożliwia bowiem przyspieszanie i hamowanie wózka za pomocą pedału gazu oraz wybór jednego z pięciu programów jazdy. Największą przewagą tego modelu jest jednak wyjątkowa energooszczędność. Wyposażony w system Blue-Q wózek, wyróżnia się najmniejszym spalaniem na świecie. Wybór floty przystosowanej do pracy w niskich temperaturach musi iść w parze z odpowiednią konserwacją i określonym postępowaniem ze sprzętem. Regularne sprawdzanie stanu ogumienia oraz przeprowadzanie przeglądu technicznego jest podstawą zapewnienia bezpieczeństwa pracy z wózkami widłowymi. Aby pojazd po przebywaniu na mrozie mógł być wykorzystywany następnie w magazynie, niezbędne jest przewidzenie tzw. ?strefy buforowej?. Pół godziny w pomieszczeniu ze stałą temperaturą 0?C pozwoli odparować skroplonej wodzie, co nie dopuści do ponownego jej zamarznięcia, które jest potencjalnie niebezpieczne dla sprzętu.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili