Umowa KAMAX z PKP PLK

0 49

Spółka Kamax podpisała umowę z regionalną PKP PLK w Poznaniu na budowę systemu regulacji prędkości wagonów na stacji rozrządowej Poznań Franowo. Kontrakt zrealizuje specjalnie powołane konsorcjum.

Wdrożony zostanie innowacyjny system SARPO (System Automatycznej Regulacji Prędkości Odprzęgów). Planowany termin zakończenia dostaw przypada na listopad 2008.

  • To ważny dla nas kontrakt – dzięki niemu otwieramy nowy segment rynku, który tylko w Polsce wart jest kilkadziesiąt mln EURO. Pracowaliśmy nad tym projektem przez pięć lat tworząc nowe standardy bezpieczeństwa, a opracowany przez nas produkt stanowi nową jakość w stosunku do wykorzystywanych aktualnie na rynku urządzeń. Nasze wieloletnie doświadczenie pozwoliło nam wypracować własne, innowacyjne rozwiązania technologiczne, dzięki którym nasze produkty zyskują na jakości – mówi Marcin Kowalczyk, prezes zarządu KAMAX.

Podstawowym elementem wykonawczym nowatorskiego systemu jest hamulec torowy opracowany i produkowany przez Kamax. System automatycznej regulacji prędkości wagonów gwarantuje maksymalną niezawodność, funkcjonalność i bezpieczeństwo ładunków oraz wagonów. SARPO jest wspólnym projektem firm Kamax i TENS, wspieranych przez specjalistów Politechniki Warszawskiej, CNTK oraz PKP, którego powstanie i rozwój było współfinansowane przez Komitet Badań Naukowych.
System ten, testowany w Poznaniu Franowie od 2002 roku, przeszedł niezbędne badania wymagane do wdrożenia na szeroką skalę. Jego kilkuletnia eksploatacja dowiodła, że jest to jeden z najefektywniejszych i najbezpieczniejszych systemów funkcjonujących na rynku.

e-logistyka.pl

Reklama

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej