6 C
Warszawa
piątek, 19 kwietnia, 2024

Plany inwestycyjne Okęcia

– Porty Lotnicze Balice w Krakowie i Okęcie w Warszawie nie budzą zastrzeżeń ekspertów oceniających stan zaawansowania przygotowań Polski do organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej. Harmonogram prac został zaprezentowany tak, aby na bieżąco sprawdzać stan zaawansowania inwestycji. Do 2012 roku wszystkie zaplanowane inwestycje zostaną zrealizowane – mówi Cezary Grabarczyk, Minister Infrastruktury.

– Branża lotnicza rozwija się mimo kryzysu. Przewidujemy, że w 2008 r. z polskich portów lotniczych skorzysta 22 mln pasażerów, oznacza to wzrost o około 20% w stosunku do ubiegłego roku. Zwiększa się również dynamika wzrostu liczby pasażerów w portach regionalnych. W 2007 r. porty regionalne po raz pierwszy odprawiły więcej pasażerów niż lotnisko Okęcie – dodał Minister C. Grabarczyk.

??Minister T. Jarmuziewicz podkreślił, że dzięki wejściu w życie ustawy o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego pojawiła się olbrzymia szansa na rozwój infrastruktury lotniskowej w Polsce, zwłaszcza w portach regionalnych, ze względu na możliwość przekazywania na cele cywilne infrastruktury lotnisk wojskowych. Zapewnił także, że do 2012 roku lotnisko Okęcie będzie doskonale skomunikowane z siecią drogową i kolejową.

Podczas konferencji dyrektor M. Marzec podsumował inwestycje zrealizowane dotychczas oraz przedstawił plan realizacji inwestycji w latach 2008 – 2012. Najważniejsze projekty inwestycyjne, które zostaną w tym czasie zrealizowane, to dokończenie budowy Terminalu 2, modernizacja i rozbudowa nawierzchni lotniskowych i zintegrowanie dwóch istniejących dzisiaj budynków terminali (T2 i T2) w jeden spójny architektonicznie obiekt.

Harmonogram prac przewiduje wybór do końca 2008 r. wykonawcy dokumentacji, na podstawie której realizowane będą planowane inwestycje.

Prace podzielone zostały na trzy etapy:
W pierwszym etapie zrealizowane zostaną inwestycje na płycie lotniska. Najważniejsze prace to: modernizacja istniejących nawierzchni lotniskowych, budowa nowych odcinków dróg kołowania, nowej płyty postojowej dla samolotów oraz nowej płyty do odladzania samolotów, dróg szybkiego zjazdu z pasów – rapid exit, a także budowa scentralizowanej infrastruktury paliwowej. Zakończenie prac budowlanych na płycie lotniska planowane jest na czwarty kwartał 2009 roku.

W drugim etapie dokończona zostanie budowa pirsu południowego Terminalu 2. Przed Terminalem 1 wybudowany zostanie pirs centralny, co dodatkowo zwiększy liczbę rękawów dla samolotów. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na czwarty kwartał 2010 roku.

W ostatnim etapie Terminal 1 zostanie zmodernizowany oraz połączony z Terminalem 2. Obydwa budynki, po połączeniu w jeden obiekt, stworzą jednolity pod względem architektonicznym i organizacyjnym terminal. Prace nad połączeniem obydwu budynków rozpoczną się po dokończeniu budowy pirsu południowego i centralnego. Zostaną ukończone do połowy 2012 roku.

Najważniejsze prace, które zostały wykonane po zerwaniu umowy z konsorcjum FBL, które budowało Terminal 2, to przede wszystkim ukończenie i otwarcie Terminalu 2 (hali przylotów i odlotów oraz pirsu północnego), inwentaryzacja prac wykonanych przez konsorcjum, oddanie do użytku nowej drogi kołowania, płyty postojowej dla samolotów, parkingów przed Terminalem 2 (w sumie na 2600 miejsc), a także tunelu i kładki dla pieszych, które usprawniają ruch pieszy i drogowy w rejonie lotniska.

źródło: Ministerstwo Infrastruktury
źródło zdjęcia: www.sxc.hu

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili