Prago, pretendent do czołówki giełd transportowych takich jak Timocom czy Logintrans, łączy w jednym miejscu wiele narzędzi powszechnie stosowanych w branży, niezbędnych dla aranżacji transportu.
W odróżnieniu od innych jest dostępne on-line, posiada mapę kodów pocztowych Europy, która jest zintegrowana z giełdą ładunków i ciężarówek, a dostępność dokumentów firm on-line skraca czas i ułatwia pracę. Komunikator P-talk, galeria zdjęć P-foto, system oceniania firm – te i wiele innych potrzebnych funkcji znajduje się na www.prago.eu ku naszej radości.
Od kwietnia 2008 Prago udostępniło swoje narzędzie firmom spoza branży TSL – producentom, importerom, eksporterom itp.
W praktyce oznacza to, że na giełdzie znajdą się tysiące bezpośrednich ofert ładunków. Czy jednak nie wywoła to wzburzenia i niezadowolenia ze strony firm pośredniczących w transporcie czyli Spedycji? Jakie konsekwencje przyniesie fakt, że producenci będą mieli dostęp do przewoźników bez pośredników? Dla firm przewozowych z pewnością skutki będą pozytywne – chociażby ze względu na krótsze terminy płatności oraz wyższe stawki przewozowe. Zyskiem dla spedycji jest różnica między frachtem od klienta za zorganizowany transport a frachtem dla przewoźnika. Często różnice te są olbrzymie, co jest niestety bolączką przewoźników i częstym polem konfliktów pomiędzy przewoźnikami a spedytorami.
źródło zdjęcia: www.prago.eu