System GPS – dobra inwestycja

0 61

Monitoring pojazdów w branży LTS był jeszcze niedawno źródłem przewagi konkurencyjnej. Dzisiaj już tak nie jest. Dla menedżerów zarządzających flotą, system GPS to narzędzie podstawowe.

Pozwala z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć koszty transportowe, uwzględniając zmienne ceny paliwa, opłaty drogowe oraz prognozować dodatkowe koszty, wynikające z niedostosowanej i niedoinwestowanej infrastruktury transportowej.

Jednak przede wszystkim monitoring jest prowadzony ze względu na wymagania klientów. Wiedza o tym, gdzie znajduje się przesyłka, kiedy osiągnie miejsce docelowe, jest już standardem.

– Stosowany przez nas system pozwala na bieżące śledzenie przesyłek oraz umożliwia kontrolę nad czasem dostarczenia towaru – mówi Krzysztof Adamek, prezes LCS Logistics S.A. – Został on zaimplementowany wraz z rozwojem floty i obecny jest w każdym samochodzie LCS, ponadto spedytorzy firmy mają stały podgląd realizowanego zlecenia. W przyszłości planujemy udostępnić możliwość śledzenia przesyłek klientom – dodaje prezes Adamek.

Nastawienie „na klienta” było również powodem, dla którego zdecydowano się zainwestować w system GPS w firmie InPost.

– Jestem przekonany, że decyzja wyposażenia listonoszy w odbiorniki GPS była słuszna. Od listopada 2006 roku, czyli od rozpoczęcia przez firmę InPost działalności, pracownicy terenowi korzystają z odbiorników, których głównym zadaniem jest dokumentowanie trasy pokonywanej przez doręczyciela, co w sposób kolosalny wpływa na jakość usługi – mówi Rafał Brzoska, Prezes Zarządu InPost Sp. z o.o. – Szacujemy, że jakość, w stosunku do sytuacji, w której listonosze nie posiadają odbiorników wzrosła kilkukrotnie – dodaje prezes Brzoska.

System GPS jest szczególnie ważny podczas rozpatrywania reklamacji klientów. Można w sposób szybki sprawdzić, czy pracownik był pod wskazanym adresem. Fatalna infrastruktura drogowa, zakorkowane magazyny sprawiają, że opóźnienia w dostawach są na porządku dziennym. Jeśli problem ten zostanie odpowiednio wcześniej rozpoznany, istnieje duża szansa na uprzedzenie klienta o zaistniałej sytuacji i wybranie najbardziej optymalnego czasu dostawy.

Zmorą dla branży TSL są przesyłki wartościowe, często wymagające konwojowania. Ubezpieczenie co prawda jest gwarancją bezpieczeństwa finansowego w przypadku kradzieży, jednak każde z takich wydarzeń sprawia, że drożeje stawka ubezpieczenia samochodów. Dodatkowo firma traci wiarygodność, a często klientów.

LCS Logistics S.A. jako jedna z pierwszych firm w Polsce zaimplementowała przenośne skrzynki GPS w samochodach obsługujących transport kontenerowy.  Skrzynki umieszczane w kabinach kierowców dawały możliwość ich śledzenia zarówno przez operatorów LCS Logistics S.A. jak i obsługę konwoju oraz pracowników firmy zamawiającej usługę transportową.

– To rozwiązanie pozwoliło naszemu klientowi zwiększyć bezpieczeństwo przewozów swoich wyrobów w kontenerach – zaznacza prezes LCS Logistics S.A.

Dla branży LTS, podobnie dla firm działających na rynku pocztowym, dostarczenie przesyłki na czas i jej stały monitoring wpisuje się w działalność operacyjną. Dlatego też rozwiązania GPS są obecnie składnikiem równowagi konkurencyjnej. Standardem, a nie wartością dodaną.

Rynek nawigacji satelitarnej w Polsce jest młody, ale w ostatnich dwóch latach obserwujemy jego dynamiczny wzrost. Według raportu wykonanego przez GFK Polonia dla portalu Money.pl, w roku 2006 sprzedano ok. 50 tys. urządzeń nawigacyjnych. W 2007 roku liczba ta wzrosła do ponad 200 tys., natomiast prognozowana sprzedaż na rok 2008 wynosi ok  350 tys.

źródło zdjęcia: www.sxc.hu

Reklama

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej