Kupujemy i wysyłamy już prawie wszystko, ale czy robimy to bezpieczne i proekologicznie?

50

Coraz więcej firm zajmujących się handlem tradycyjnym wprowadziła lub zamierza wprowadzić sprzedaż online, co naturalnie przekłada się na większą liczbę przesyłek


Polacy wysłali o 20 proc. paczek więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. U podstaw sukcesu polskiego rynku e-commerce stoi przede wszystkim oryginalność produktów i usług, ich wysoka jakość oraz konkurencyjne ceny. Istotnym elementem e-handlu jest jego logistyka. Czy wzrost liczby przesyłek przekłada się na ich bezpieczeństwo?


 


Eksperci szacują, że w 2014 roku wartość rodzimego rynku e-commerce może wzrosnąć nawet do 29 miliardów złotych nawet do 29 miliardów. Polacy przekonali się do zakupów w internecie, ponieważ są ona przede wszystkim wygodne. 65% e-konsumentów potrzebuje jedynie 30 min na dokonanie zakupu w sklepie internetowym. Nie da się ukryć, że popularność e-zakupów generuje coraz większą liczbę wysyłanych paczek, a to z kolei przekłada się na zwiększoną liczbę odpadów do utylizacji.


Do optymalizacji procesów logistycznych i bardziej proekologicznego podejścia można wykorzystać recykling. Pojawia się także problem zabezpieczenia paczki przed ewentualnymi uszkodzeniami podczas transportu. Jednym ze sposobów jest wykorzystanie zużytych i niepotrzebnych kartonów które po przetworzeniu na specjalnych urządzeniach można wykorzystać ponownie jako wypełniacz do kolejnych przesyłek. Materiał opakowaniowy przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa wysyłanego produktu, a zniszczone kartony zostaną zutylizowane i przetworzone w sposób ekologiczny. – komentuje Marcin Sobaniec, ekspert HSM Polska


Eksperci szacują, że w 2015 r. rynek usług kurierskich osiągnie wartość 5,3 mld zł, dla porównania w 2012 był on wart ok. 3,9 mld zł. Polscy przedsiębiorcy nie zdają sobie sprawy z tego, że działania proekologiczne mogą przyczynić się do znacznych oszczędności . Tylko niecałe 6 proc. firm z sektora MŚP monitoruje, jaki wpływ na środowisko naturalne ma ich działalność.


Blisko 40 proc. nie podjęło żadnych aktywności w celu ochrony środowiska. Świadomość ekologiczna polskich przedsiębiorców powoli się zmienia. Coraz częściej technologie, które mają pozytywny wpływ na środowisko są także atrakcyjne pod względem finansowym dla firm, które je wdrażają. Przykładem są m.in. firmy prywatne, e-sklepy, spółki kurierskie i logistyczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj