Jak usprawnić obsługę klienta w branży TSL?

123

Podstawowy model obsługi klienta oparty na zasadzie 7R (ang. Right) decyduje o efektywności działań w branży logistycznej. Jego zastosowanie niekiedy zawodzi w tradycyjnym systemie komunikacji lub wyczerpuje zbyt duże nakłady czasu i energii. Zastosowanie innowacyjnych rozwiązań takich, jak elektroniczne zlecenia transportowe może usprawnić procesy logistyczne, a w konsekwencji poprawić jakość obsługi klienta.


Obsługa klienta jest jednym z głównych czynników decydujących o powodzeniu zlecenia, a co za tym idzie, o sukcesie firmy. Podstawowym kryterium gwarantującym zadowolenie konsumenta jest zastosowanie reguły 7R (ang. Right), która definiuje siedem zasad działania w branży logistycznej: właściwy towar, we właściwej ilości, jakości i koszcie trafia do właściwego klienta, we właściwe miejsce i o odpowiedniej porze. Główne procesy logistyczne w przedsiębiorstwie polegają przede wszystkim na zwiększeniu efektywności przepływu materiałów i produktów. Przeszkodą ku temu są często błędy na poziomie tworzenia zamówień  przewozowych. 


Tradycyjny model wystawiania zleceń pochłania duże nakłady czasu i energii. Odbieranie telefonów, przekazywanie informacji, uzupełnianie formularzy, przygotowywanie dokumentów zabiera  logistykom nawet 90% ich czasu pracy. Do tego należy wziąć pod uwagę błędy  komunikacyjne, które często decydują o niepowodzeniu zlecenia i nakładają na firmy dodatkowe koszty. 


Problemy w komunikacji redukują elektroniczne zlecenia transportowe. Ułatwiają pracę logistykom i spedytorom, ponieważ skracają czas procesu zlecania transportu do kilku minut, utrzymują porządek w dokumentacji. Dają możliwość wypełniania zleceń w wybranym przez spedytorów i logistyków czasie, nie zaburzając ich rytmu pracy i rozkładając obowiązek wypełnienia formularzy na obydwie strony umowy.  Dzięki stałej dostępności za pośrednictwem Internetu zarówno logistycy, jak i przedstawiciele firmy przewozowej mogą na bieżąco aktualizować i weryfikować poprawność danych z dowolnych urządzeń desktopowych lub mobilnych. Ilość użytkowników nie jest limitowana, co znacznie usprawnia komunikację. 


Elektroniczne zlecenia przewozowe mogą być zintegrowane z systemami ERP już funkcjonującymi w firmie, co dodatkowo pozwala oszczędzić czas przy wypełnianiu dokumentacji. Jak tłumaczy Sławomir Woźniak, specjalista SOOT.pl:  w aplikacjach umożliwiających tworzenie elektronicznych zleceń transportowych spedytor może być wybrany z konkretnej listy zarejestrowanych i zaakceptowanych w systemie firm lub spośród finalistów aukcji, czy konkursów ofert. W tym drugim przypadku systemy automatycznie podstawiają koszty, które zostały wylicytowane dla danego zlecenia.


Szybka i prosta wymiana informacji gwarantuje transparentność wymogów i zaleceń, minimalizuje stopień występowania błędów komunikacyjnych. Usprawnia dodatkowo pracę logistyków oraz ogranicza ryzyko występowania błędów i wynikających z nich nieprzewidzianych wydatków. 


 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj