Znowu będzie praca w TSL

Spowolnienie gospodarcze odcisnęło wyraźne piętno na branży transportowo-spedycyjno-logistycznej. Zdaniem Adama Brzozowskiego, business unit managera HRK Logistics Purchasing, branżę tę można umieścić na liście najbardziej poszkodowanych kryzysem.

— Ubiegły rok był naznaczony ponad 400 bankructwami firm transportowych, masowym pozbywaniem się flot samochodowych, często w większości wyleasingowanych, ogromnym zastojem w rozwoju powierzchni magazynowych — przede wszystkim spekulacyjnych, czyli przeznaczonych pod wynajem, a nie budowanych pod konkretne zamówienie operatora logistycznego — wylicza Adam Brzozowski.

Aż do połowy 2009 r. nawet najwięksi operatorzy logistyczni zwalniali sporo ludzi, w tym kadrę menedżerską.

— Branża logistyczna jest odzwierciedleniem sytuacji gospodarczej. Spadek zamówień jaki wiele firm z branży TSL odnotowano w ostatnich miesiącach spowodował zmniejszenie skali operacji logistycznych, co z kolei zmusiło wiele firm do optymalizacji kosztów zatrudnienia. Wiele firm przeprowadziło restrukturyzację zatrudnienia w postaci likwidacji stanowisk i rozdzielania zadań pomiędzy pozostających w przedsiębiorstwie pracowników — komentuje Iwona Sączawa, konsultantka z firmy doradztwa personalnego Hays Poland, specjalizująca się w rekrutacji pracowników do działu logistyki. 

Źródło: pb.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili