Grupa Geopost, odpowiadająca za międzynarodowe operacje francuskiej La Poste, jest większościowym udziałowcem w DPD. Spółka uważa, że integracja transgraniczna ułatwi konsumentom nadawanie paczek w lokalnym punkcie firmy i odbiór przesyłki w dowolnym innym kraju będącym w sieci oferującej dostawy międzypaństwowe.
Punkty odbioru paczek – ParcelShops – znajdują się zazwyczaj w osiedlowych sklepach lub na stacjach benzynowych, w miejscach gdzie można nadać paczkę u sprzedawcy. Do tej pory powstało ok. 15.000 ParcelShops na głównych rynkach, na których działa DPD. Firma ma w planach otwarcie nowych punktów, które będą otwarte w trybie 24/7.
W Niemczech firma rozbudowuje obecną sieć 5.000 punktów odbioru paczek – w najbliższym czasie ma powstać 3.000 kolejnych.
Z naszego doświadczenia wynika, że połowa paczek przesyłanych przez Paczkomaty® InPost jest odbieranych poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych. To kluczowa przewaga, którą powinny oferować rozwiązania typu click&collect. Moim zdaniem, rozwój sieci usługowej – opartej na punktach usługowych – jest efektywny w segmencie pocztowym. – komentuje Rafał Brzoska.