12 C
Warszawa
poniedziałek, 5 czerwca, 2023

Komisja Europejska publikuje wyniki raportu Digital Scoreboard 2014


 Obecnie 47% konsumentów w UE kupuje w sieci, co oznacza aż 10-procentowy wzrost w porównaniu do poprzedniej edycji raportu. Odsetek ludności korzystającej z oferty e-sklepów ma tym samym przekroczyć 50% już w 2015 roku. Kolejną pozytywną wiadomością, która wynika z raportu, jest dalsza popularyzacja Internetu – liczba osób, korzysta z sieci przynajmniej raz w tygodniu wzrosła z poziomu 60% w 2010 roku do 72%. Co ważne, rosnąca liczba użytkowników dotyczyła w szczególności miejsc uznawanych dotychczas za peryferyjne.



To, że liczba osób korzystających z Internetu i e-sklepów będzie dynamicznie rosła, jest sprawą oczywistą. Mnie bardziej interesuje, kiedy e-commerce zdominuje cały handel detaliczny i osiągnie w nim ponad 50-procentowy udział. Nie mam wątpliwości, że wkrótce tak się stanie. Nie dziwi więc wzrost inwestycji w rozwój usług w segmencie e-commerce wśród gigantów z bardzo wielu branż. Robią to już nie tylko najwięksi gracze detaliczni, ale również operatorzy logistyczni czy pocztowi.- komentuje Rafał Brzoska Grupa Integer.pl



Największy odsetek ludności korzystającej z Internetu odnotowano w Danii, Szwecji, Holandii oraz Luksemburgu. Strony www w tych krajach odwiedzało średnio 9 na 10 mieszkańców. Nie ulega jednak wątpliwości, że wciąż wiele można poprawić, w szczególności w branży e-commerce. Wciąż mało satysfakcjonujący jest poziom dostaw transgranicznych w e-handlu. Jedynie 12% sklepów internetowych proponuje obecnie usługę typu cross-border. Brak oferty online to także problem zauważalny w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – tylko 14% firm w Unii Europejskiej zatrudniających mniej niż 250 pracowników sprzedaje swoje produkty w Internecie.


 

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubiÄ™
317ObserwujÄ…cyObserwuj
316ObserwujÄ…cyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wyglÄ…da bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili