Sprzedaż samochodów ciężarowych w 2005

40

Łączna sprzedaż samochodów ciężarowych spadła o prawie 6,3 procent w porównaniu z rokiem 2004 – podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W 2005 roku sprzedano 10 tysięcy 846 ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 6 ton.

Pierwsze miejsce, a tym samym największy udział w rynku, około 27,2 procent, uzyskała Grupa MAN ze sprzedażą 2.947 sztuk. W porównaniu z 2004 powiększyła udział w rynku o blisko 5 procent. Kolejne miejsce zajął DAF, z wynikiem 1.640 sprzedanych pojazdów (wzrost o 15,6 procent), Renault Trucks (1.467, spadek o 10,8 proc.), Mercedes-Benz (1.414, spadek o 12,5 procent), Volvo Truck (1.345, spadek o 21,2 procent), Scania (1.017, spadek o 28 procent) oraz Iveco (949 sztuk, spadek o 9,5 procent) Najlepszy wynik w segmencie ciągników siodłowych zanotował DAF a łączna sprzedaż osiągnęła 5 tysięcy 611 sztuk, czyli o 14,1 procent mniej niż przed rokiem.
Grzegorz Gacki

Więcej Polska.pl , 06.02.06

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj