Polskie Cargo Center transportu lotniczego

138

Z wszystkich możliwych środków transportu, transport lotniczy wykazuje na świecie największy procent wzrostu. Według wszelkich prognoz będzie tak jeszcze co najmniej kilkanaście lat. 

Według danych światowego lidera w dziedzinie informacji lotniczej, firmy Aviainform, wzrost w cargo lotniczym poszczególnych państw UE jeszcze długo będzie większy jak ich przyrost PKB. Prognozy przedsiębiorstwa doradczego Merge Global: na całym świecie cargo lotnicze będzie wzrastać o sześć procent, podobne dane do roku 2025 przedstawia Airbus. Obliczenia i szacunki firmy Boeing wykazują, że liczba samolotów transportowych do roku 2025 podwoi się i osiągnie około 3.600 sztuk. 

Polska to najszybciej na świecie rozwijający się rynek lotniczych przelotów pasażerskich. Pokazują to zarówno statystyki Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego (IATA – International Air Transport Association) za 2005 rok, jak jej prognozy na lata następne. W tej dziedzinie wyprzedzamy takich potentatów lotniczych jak Katar i Chiny, których linie lotnicze są najlepszymi klientami Airbusa i Boeinga.
Także w dziedzinie cargo lotniczego polskie lotniska od kilku lat wykazują systematyczny wzrost. Szczególnie warszawskie Okęcie pochwalić się może dynamiką w tym sektorze i dobrymi planami na przyszłość. 

Przystąpienie Polski do UE i Euro 2012 są dwoma czynnikami, które w nadchodzących latach napędzać będą cargo lotnicze. Sprzyjająca  koniunktura jest motorem rozwoju ale i wyzwaniem. Potrzeba budowania nowych przestrzeni przeładunkowych, hal i budynków jest dużą szansą dla firm oferujących usługi w tym sektorze. 

Przykładem jest utworzenie spółki Garbe World-Cargo-Center (WCC),  joint venture z holenderskim przedsiębiorstwem GeoMar. Celem WCC jest zdobycie pozycji lidera na rynku rozwoju centrów Air-Cargo na całym świecie. Marka WCC to połączenie długoletnich doświadczeń w budowie nieruchomości dla spedycji i nieruchomości dla lotnictwa. 

WCC rozbudowuje centra cargo lotniczego na wszystkich konkurencyjnych i rozwijających się lotniskach europejskich.

Stategia

Mówiąc o rozbudowie, chodzi o nieruchomości logistyczne, dzięki którym możliwe jest podniesienie wydajności przeładunkowej kontenerów lotniczych i palet w odniesieniu do metra kwadratowego powierzchni hali. Ten rodzaj strategii zapewnia więc największą wydajność w stosunku do zajętej powierzchni. 

Średnia przeładunku w nieruchomościach lotniczych plasuje się na poziomie 8-10 ton na metr kwadratowy w roku, natomiast w przypadku nieruchomości WCC jest to około 15-18 ton na metr kwadratowy w ciągu roku.

Nieruchomości lotnicze położone są najczęściej w bezpośrednim sąsiedztwie pasów startowych i posiadają połączenie z nimi. Co za tym idzie muszą one być budowane ograniczonym terenie lotniska, dlatego tak ważna jest strategia bazująca na możliwie małej powierzchni, zapewniająca długoletnie użytkowanie. Rozwiązaniem są to bardzo proste plany, jak budowa parkingów na dachach hal. Takie rozwiązanie zastosowano w halach WCC na lotniskach we Frankfurcie i Lipsku. Hale zapewniają ponadto specjalnie wydzielone powierzchnie dla ładunków niebezpiecznych, dostępność regulowanej rampy na obszarze 1000 metrów kwadratowych, wysokość od 10 do 12 metrów, 120-150 metrów długości i 70-80 metrów szerokości. Cała konstrukcja hali to tzw. hala samonośna, co znaczy, że nie ma ona w środku filarów. WCC zapewnia przyłącza wody, gazu i EDV oraz technik ochrony, dla optymalnego zabezpieczenia budynku. Hala jednocześnie obsługiwać może 53 ciężarówki 19 samolotów.

Bezpieczeństwo

Standardowo centra WCC  wyposażane są w najnowszą technologię, która odpowiada wymaganiom najsurowszych standardów bezpieczeństwa. Wszystkie drzwi a także rolety na rampach otworzyć można tylko od wewnątrz. Obszar przed budynkiem jest monitorowany a cały ładunek, za- i wyładowywany jest prześwietlany promieniami Roentgena. 

Specjalne procedury towarzyszą też wejściu i wyjściu pracowników na teren hali.
Wszystko z myślą o niedopuszczeniu osób postronnych i zapewnieniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Projekty

Frankfurt: Na największym lotnisku transportowym europy powstała hala dla Panalpina Welttransport GmbH na 34.000 metrów kwadratowych. Całość wchodzi w skład nowoczesnego centrum cargo o nazwie Cargo City Süd. 

Hamburg: W sąsiedztwie lotniska powstanie 65,000 metrów kwadratowych powierzchni magazynowych i 13.000 metrów kwadratowych powierzchni biurowych. 

Lipsk: Garbe Logistic AG zainwestowała 30 milionów euro w budowę najnowocześniejszego w centrum cargo lotniczego w północnej europie. Powierzchnia magazynowa to 20.000 metrów kwadratowych, 38 bram załadunkowych i 4 bramy do załadunku samolotów stojących na przedpolu. Wielkość powierzchni biurowych to 3.400 metrów kwadratowych. Całość przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Kolejne centra budowane mają byś przez firmę Garbe w Düsseldorfie, Wiedniu, Moskwie i co szczególnie ważne w Warszawie.

Łukasz Sołtysiak 

marketing & werbung                
Alter Postweg 26
D- 21075 Hamburg
Tel.: +49 15152994517
[email protected]
www.marketing-werbung.eu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj