Podsumowanie 2008 roku w branży Custom Publishing

Nadal jednak większość polskich firm myśli o tego typu prasie jedynie w krótkiej perspektywie. Wiele z nich nie patrzy jeszcze na średnio- i długoterminową strategię działań marketingowych, do których zalicza się Custom Publishing, wybierając najtańsze i najszybsze rozwiązania. Klientom brakuje świadomości, że prasa firmowa to głównie wzmacnianie wizerunku firmy i produktu. Najlepsze rezultaty osiągane są dopiero wówczas, gdy tego typu publikacje są traktowane wewnątrz firmy nie jako działania public relations, ale jako marketingowe, lojalnościowe czy prosprzedażowe głównie w zakresie budowania świadomości marek.

Przykładem takiej długotrwałej strategii wspierającej markę może być wydawany od 1979 roku i odświeżony wizerunkowo w 2008 roku przez Kava Kava magazyn pokładowy PLL LOT „Kaleidoscope”. Nowa wersja tego miesięcznika została pozytywnie oceniona przez 86% czytelników pod względem wyglądu i formy, natomiast w odniesieniu do merytoryki tekstów, aż 78% odbiorców wypowiedziało się pozytywnie o publikacji.

Przewiduję, że prasa firmowa – jako nowoczesny środek biznesowy służący budowaniu trwałych relacji z klientami, pracownikami oraz otoczeniem firmy – będzie zyskiwała na popularności, a zleceniodawcy oraz czytelnicy będą mieli coraz wyższe wymagania odnośnie standardów i jakości.

Marcin Kacprzyk
Agencja Kava Kava

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili