Paczkomaty InPost w Czechach – umowa na wyłączność z IN TIME

39

Czeska ofensywa Grupy Integer.pl zakłada docelowo rozlokowanie minimum 150 Paczkomatów InPost, z czego już około 100 maszyn zostanie wdrożonych do końca 2013 roku. Dotychczas polski operator uruchomił na terenie Czech 70 automatów do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek, a 21 z nich jest zlokalizowanych w sklepach sieci Kaufland – z którymi Grupa Integer.pl podpisała wieloletnie umowy o współpracy. Wszystkie Paczkomaty InPost na terenie Czech funkcjonować będą w modelu ?na wyłączność? wynajmu skrytek przez IN TIME. Klienci czeskich sklepów internetowych będą mogli korzystać z opcji odbioru przesyłek z Paczkomatów InPost jeszcze w I półroczu 2013.

?Głównym powodem robienia zakupów przez Internet jest w przypadku Czechów ?wygoda?, a nie, jak w Polsce ? oszczędność. To dodatkowo wzmacnia naszą decyzję o wejściu z Paczkomatami na ten rynek. Co ciekawe ? czeskie e-sklepy generują większy obrót niż platformy akcyjne[1]. Jest to sytuacja skrajnie odmienna niż w Polsce. Analizując te dane w zestawieniu ze średnią wartością koszyka zakupowego ? większego w przypadku Czechów o 25%[2] względem polskich e-konsumentów ? to pod pewnymi względami można uznawać czeski rynek e-commerce za bardziej perspektywiczny do prowadzenia biznesu niż polski e-handel? – dodaje Brzoska.

Równolegle do wzmożonej ekspansji w Czechach, Grupa Integer.pl rozpoczęła wdrażanie Paczkomatów w Wielkiej Brytanii. Do końca 2013 roku spółka rozlokuje aż 2.000 urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek, uwzględniając 200 automatów, które już funkcjonują w UK. Jednocześnie tylko w 2013 roku – w ramach 4-letniego programu inwestycyjnego, realizowanego wspólnie z PineBridge Investments ? Grupa Integer.pl uruchomi około 3.400 nowych Paczkomatów na całym świecie, przeznaczając na ten cel około 65 mln euro w skali roku. Plany w tym zakresie obejmą ? poza Wielką Brytanią – m.in. Francję, Węgry, Turcję, Norwegię i Szwecję. Ponadto, w ciągu najbliższych dwóch lat Paczkomaty InPost mogą pojawić się również w obu Amerykach, a potem także w Azji. Całościowo inwestycje w rozwój sieci szacowane są nawet na miliard euro.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj