26.6 C
Warszawa
piątek, 3 maja, 2024

InPost wspiera wymianę skrzynek pocztowych

InPost w odpowiedzi na raport dotyczący dostępu operatorów pocztowych do skrzynek odbiorczych informuje, że już w marcu 2007 roku rozszerzył swoją ofertę o produkcję i montaż euroskrzynek. 

Zgodnie z „Raportem o prawie pocztowym”, opracowanym przez Kancelarię prawną Traple, Konarski, Podrecki, skrzynki pocztowe to infrastruktura należąca do Poczty Polskiej, niemniej jednak za ich wymianę odpowiedzialni są administratorzy poszczególnych budynków.

W Polsce zaledwie kilka procent skrzynek, z których wyjmujemy codziennie listy, to tzw. euroskrzynki umożliwiające dostęp wszystkim działającym na rynku operatorom pocztowym. Zgodnie z ustawodawstwem Unii Europejskiej, jak również obowiązującą od stycznia 2007 roku częściową liberalizacją prawa pocztowego, Polska do 24 sierpnia 2008 zobowiązana jest do wymiany skrzynek pocztowych na euroskrzynki spełniające standardy unijne. Według Katarzyny Domańskiej – wiceprezes SMB, proces ten ulegnie jednak znacznemu opóźnieniu – do chwili obecnej wymieniono nie więcej niż 20% skrzynek. Sytuacja taka sprzyja działaniom monopolistycznym i ogranicza prawo obywateli do korzystania z usług innych operatorów pocztowych, dlatego też firma InPost – będąca alternatywą dla operatora narodowego – postanowiła wziąć czynny udział w ogólnokrajowej akcji wymiany skrzynek pocztowych.

  • InPost podejmuje współpracę ze spółdzielniami mieszkaniowymi, wspólnotami oraz osobami prywatnymi przy wymianie skrzynek, co ma ułatwić im sprostanie wymaganiom stawianym przez prawo unijne. Ważnym aspektem naszych działań jest również edukowanie w zakresie obowiązującego prawa pocztowego. Informujemy osoby odpowiedzialne za wymianę skrzynek o ciążących na nich obowiązku. Zgodnie z prawem – niezależni operatorzy będą mogli wytoczyć proces tym administratorom, którzy nie będą dysponowali euroskrzynkami po 24 sierpnia 2008 roku. Dlatego postanowiliśmy wesprzeć ich działania w tym zakresie. Mamy nadzieję, że z sukcesem – mówi Rafał Brzoska, Prezes Zarządu InPost.

InPost oferuje swoim Klientom produkty wysokiej jakości odpowiadające standardom technicznym obowiązującym w Unii Europejskiej. Konkurencyjna oferta cenowa firmy InPost sprawia, że jednostkowy koszt zakupu skrzynki dla jednego mieszkania wraz z jej montażem to 35 PLN netto. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.inpost.pl/euroskrzynki.

Cele strategiczno-rozwojowe InPost zakładają wprowadzanie 5 nowych usług rocznie. Docelowo – w 2008 roku – spółka będzie dysponować paletą 15 produktów z branży pocztowej, rozpocznie także świadczenie usług finansowo-ubezpieczeniowych i wprowadzi obsługę przesyłek międzynarodowych. Wśród nowych usług znajdą się także: paczka pobraniowa czy usługi ukierunkowane na e-handel.

InPost zakłada pozyskanie w ciągu trzech lat 10% rynku usług pocztowych. Obecna wartość rynku w kategorii wagowej powyżej 50g, w której działa spółka, to 1 miliard złotych.

e-logistyka.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili