Ponad 40% kontenerowców przybija do portu z jednodniowym lub większym opóźnieniem- wykazały badania przewozów kontenerowych przeprowadzone przez Drewry Shipping Consultants.
Drewry Shipping Consultants prześledzili 3,300 statków na 23 trasach wschód zachód i północ południe w okresie grudzień – kwiecień 2006.
Okazało się, że jedynie 57% statków przybyło do portów zgodnie z planem, 22% – miało dzień spóźnienia, a pozostałe nawet więcej. Co ciekawe, badanie uwidoczniło duże różnice w działalności operatorów, przybycia o czasie wahały się od 0 do 91 %. Najlepsze wyniki osiągnęły jednostki przewoźników Safmarine, Hatsu Marine i Maersk Line, natomiast najgorzej wypadły MSC oraz China Shipping Container Lines
– Duża część rynku wciąż nie funkcjonuje w sposób przewidywalny według rozkładu rejsów – mówi Philip Dama z Drewry.
Na opóźnienia może wpływać również przeciążenie w portach afrykańskich, jednak, jak pokazały badania, wyniki znacznie się różniły nawet na tych samych trasach.
Więcej: http://www.ifw-net.com/