5 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024

Poczta Polska podsumowuje Rok 2016

Aż o jedną piątą wzrosła sprzedaż usług kurierskich w Poczcie Polskiej w 2016 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Cały rynek paczkowy dla biznesu w Poczcie Polskiej wzrósł w tym czasie o 17 proc.  Dynamicznie rozwijają się także usługi z opcją odbioru w punkcie. W porównaniu do 2015 roku ich sprzedaż usług wzrosła o dwie trzecie.


Strategiczne porozumienia


W ubiegłym roku Poczta Polska dynamicznie rozwijała segment paczkowy poprzez nowa ofertę i  strategiczne alianse.  Budując pozycję w przestrzeni międzynarodowej Poczta podpisała  porozumienie o strategicznej współpracy w skali globalnej z chińskim gigantem kurierskim, STO Express, który wysyła ponad 14 mld przesyłek rocznie. Współpraca z Pocztą Polską dotyczy logistyki, magazynowania, konfekcjonowania i dostarczania przesyłek na terenie Europy i Azji. Firma podpisała również strategiczne porozumienie z Ruch S.A, zwiększając docelowo sieć punktów odbioru do prawie 7 tys. Tym samym sieć click & colect Poczty Polskiej jest dziś największą tego typu w kraju. Dodatkowo, od listopada klienci sklepu prowadzonego przez Allegro – największą platformą handlu elektronicznego w Polsce – mogą korzystać z trzech rodzajów przesyłek obsługiwanych przez Pocztę: przesyłki e-commerce, Pocztex Ekspres 24 i Pocztex Kurier 48.


Rozwój oferty dla e-commerce


Poczta Polska wprowadziła w ubiegłym roku nowe kategorie wagowe paczek – te najchętniej wybierane przez klientów stały się jeszcze bardziej przystępne cenowo. PACZKA48 z opcją „Odbiór w PUNKCIE” i do 0,5 kg kosztuje tylko 8,50 zł. – Zmiany stały się dużym udogodnieniem dla przedsiębiorców z branży e-commerce. Nasze działania sprzedażowe spowodowały, że na koniec 2016 roku pozyskaliśmy o 4,5 proc. klientów umownych więcej niż rok wcześniej – zaznaczył Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.


Pogłoski o schyłku "pobrania" mocno przesadzone


Klienci biznesowi Poczty Polskiej w dalszym ciągu chętnie korzystają z usługi z opcją „pobranie”. W zeszłym roku sprzedaż usług z takim rozwiązaniem wzrosła o 13 proc. w porównaniu do 2015 roku. – Oznacza to, że klienci w dalszym ciągu cenią sobie swobodę wyboru i bezpieczeństwo, pozostawiając do ostatniej chwili finalizację transakcji – podkreśla Paweł Kopeć.


 

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili