6.9 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024

W Black Friday wolumen zamówień na platformie Zalando przekracza czterokrotnie średnią dzienną stawkę

O tym, jakie wyzwanie dla logistyki stanowi spełnianie oczekiwań klientów w tym dniu mówi Daniel Behlert - Director Logistics Warehouses w Zalando.

Kiedy rozpoczęliście proces planowania i kto był w niego zaangażowany?

Planowanie rozpoczęliśmy od analizy wyników zeszłorocznego Black Friday tuż po nim: co poszło naszym zdaniem zgodnie z planem, a których celów nie udało się osiągnąć? Ciężko pracowaliśmy jako zespół, jednak zauważyliśmy na przykład, że potrzebujemy bardziej elastycznych nośników ładunku do transportu paczek. Na tej podstawie wyznaczyliśmy kolejne kroki do realizacji w różnych działach i lokalizacjach. Nasze zespoły ds. transportu, opakowań, technologii przepływu materiałów, systemu zarządzania magazynem ZalOS i planowania sieci wniosły swoje doświadczenia z ubiegłorocznej edycji. Podczas cotygodniowych spotkań i jednodniowych warsztatów, wraz z kierownikami centrów logistycznych stopniowo przygotowywaliśmy się na tegoroczny Black Friday.

Jak dokładnie wyglądały przygotowania?

Jesteśmy odpowiedzialni za to, aby wszystkie procesy logistyczne przebiegały sprawnie. Dlatego też wzmocniliśmy nasz zespół w ciągu roku w trzech ważnych obszarach: po pierwsze, w ostatnich miesiącach zwiększyliśmy liczbę pracowników we wszystkich lokalizacjach, po drugie, rozbudowaliśmy nasze obiekty, a tym samym wzmocniliśmy nasze ogólne możliwości logistyczne. Gdybyśmy wyobrazili sobie Black Friday jako mecz piłki nożnej, to powiększyliśmy stadion, aby stworzyć więcej miejsc siedzących.

Po trzecie, zainwestowaliśmy w technologię, aby w dłuższej perspektywie zapewnić obsługę na najwyższym poziomie coraz większej liczbie klientów. Dzięki dodatkowym jednoosobowym stacjom pakowania, nowym sortownikom artykułów i dodatkowym pojazdom transferowym mamy teraz więcej wyposażenia technicznego niż kiedykolwiek wcześniej. Jesteśmy teraz w stanie wysyłać większą liczbę towarów z naszych centrów logistycznych. Jak zwykle podczas przebudowy, wystąpiły pewne przestoje operacyjne, ponieważ po instalacji nowych systemów nie wszystkie działały zgodnie z naszymi oczekiwaniami. To typowa sytuacja przy tak złożonych systemach, jak te w naszych centrach logistycznych. Na szczęście wszystko jest już gotowe.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili