Teraz bardziej niż kiedykolwiek mamy wpływ na to, czym będziemy jeździć. Nie tylko na markę i kolor, ale również na wygląd karoserii. Dobiegła końca największa akcja marketingowa w branży Rent a Car.
ExpressYourself to część długoterminowej kampanii wizerunkowej wypożyczalni samochodów Express, w której oprócz budowania marki ważnym celem jest budowanie świadomości wynajmu samochodów jako takiego
– ExpressYourself to największa kampania marketingowa na rynku Rent a Car w Polsce. Akcja spełniła założone cele marketingowe, a nasze najśmielsze oczekiwania przerosła ilość projektów i aktywność autorów prac – mówi Jacek Klukowski, Dyrektor Marketingu Grupy PGD.
W projekcie wykorzystano nowatorskie narzędzia marketingowe- marketing szeptany, elementy crowdsourcingu. O sukcesie akcji przesądziła również atrakcyjność głównej nagrody i duża aktywność ambasadorów zaangażowanych przez agencję Streetcom.
– Word of mouth był ważnym elementem akcji, a rekrutowani ambasadorowie projektu w znakomity sposób przyczynili się do spopularyzowania serwisu. Jesteśmy zadowoleni z tej współpracy i uzyskanych efektów. Tego właśnie spodziewaliśmy się decydując się na zastosowanie nowoczesnych technik marketingowych – mówi Paweł Pawicki, Szef Marketingu Express S.A.
Podczas 7 tygodni trwania konkursu stronę ww.expressyourself.pl odwiedziło 250 000 unikalnych użytkowników, którzy złożyli 305 000 wizyt by zaprojektować 9200 samochodów! Internauci, głosując na projekty z galerii amatorskiej i profesjonalnej, wybrali po 100 najwyżej ocenianych projektów. Spośród nich profesjonalne Jury wybrało 20 zwycięzców. Lista zwycięzców znajduje się już na www.expressyourself.pl
Artyści z grupy WallDesign.pl, którzy byli kreatywnymi ambasadorami projektu, oceniając prace kierowali się wieloma czynnikami, począwszy od pomysłu, przez ogólny wygląd całościowy, dobór i sposób łączenia określonych wzorów, a także zastosowanie palety kolorów. Nadesłane projekty, zarówno amatorskie, jak i profesjonalne charakteryzują się bardzo dużą różnorodnością. Kobiety zdecydowanie częściej wykorzystują delikatne, swingujące wzory i motywy kwiatowe. Wśród projektów nadesłanych przez panów przeważa chłodniejsza i ciemniejsza kolorystyka oraz bardziej agresywne formy.
– Poziom wykonywanych prac był bardzo zróżnicowany, ale cieszy nas fakt, iż kilkanaście prac amatorskich z powodzeniem może konkurować z projektami profesjonalistów, a kilka projektów zaskoczyło nas nieszablonowym podejściem do tematu- podsumowuje Jurek Dytkiewicz z WallDesign.pl.
16 sierpnia na Krakowskim Kazimierzu odbędzie się prezentacja zwycięskich projektów naniesionych na kabriolety. Podczas eventu na Placu Wolnica zaprezentują się nie tylko samochody, ale również twórcy najlepszych pomysłów, którzy po odebraniu nagród- aparatów fotograficznych i kluczyków do samochodów, wyruszą w 2 tygodniową podróż po Polsce. Każdy może pojechać, gdzie tylko zapragnie, odwiedzić rodzinę i przyjaciół, pochwalić się swoim dziełem, a wspomnienia z wyjazdu uwiecznić otrzymanym w nagrodę aparatem. Galeria zdjęć wykonanych w trakcie podróży pojawi się na stronie internetowej www.expressyourself.pl Internauci w głosowaniu na stronie wybiorą najlepsze z wakacyjnych zdjęć.
Mimo zakończenia konkursu na stronie ttp://www.expressyourself.pll w dalszym ciągu można projektować wygląd samochodu, a już wkrótce pojawią się tam fotografie z najpiękniejszych zakątków naszego kraju i relacje z podróży – zapraszamy!