10 C
Warszawa
wtorek, 7 maja, 2024

Euroskrzynki

Zgodnie z ustawodawstwem Unii Europejskiej, jak również obowiązującą od stycznia 2007 roku częściową liberalizacją prawa pocztowego, Polska do 24 sierpnia 2008 zobowiązana jest do wymiany skrzynek pocztowych na euroskrzynki spełniające standardy unijne. Łącznie jest to ponad 5 milionów skrzynek w całym kraju. Za wymianę odpowiedzialni są właściciele lub współwłaściciele nieruchomości (art.  37 ustawy z 12 czerwca 2003 r. prawa pocztowego). 

W Polsce zaledwie kilka procent skrzynek, z których wyjmujemy codziennie listy, to tzw. euroskrzynki umożliwiające dostęp wszystkim działającym na rynku operatorom pocztowym. Dotychczasowe skrzynki są własnością Poczty Polskiej i wyłącznie ona może z nich korzystać, natomiast według norm unijnych do opróżniania euroskrzynki będzie uprawniony tylko lokator. Oprócz listonoszy Poczty Polskiej, inni doręczyciele również będą wrzucać przesyłki do euroskrzynek.

Problemem jednak jest już sam proces produkcji unijnych skrzynek – niedostateczna liczba producentów sprawia, że z dniem 24 sierpnia 2008 roku duża liczba administratorów może nie zdążyć z wymianą skrzynek.

  • Firma InPost – jako pierwszy, niezależny operator pocztowy o zasięgu ogólnokrajowym – podejmuje współpracę ze spółdzielniami mieszkaniowymi przy wymianie skrzynek, co ułatwi im sprostanie wymaganiom stawianym przez prawo unijne. Już dziś znamy opinię prawników potwierdzającą, iż inni operatorzy będą mogli wytoczyć proces tym administratorom, którzy nie będą dysponowali euroskrzynkami po 24 sierpnia 2008 roku. Dlatego postanowiliśmy wesprzeć ich działania w tym zakresie. Mamy nadzieję, że z sukcesem – mówi Rafał Brzoska, Prezes Zarządu  InPost.

Informacje dodatkowe:

InPost jest pierwszym niezależnym operatorem pocztowym o zasięgu ogólnopolskim. Rozpoczął świadczenie powszechnych usług pocztowych na skalę ogólnokrajową jesienią 2006 roku. W związku z częściową liberalizacją rynku usług pocztowych poza obszarem zastrzeżonym dla Poczty Polskiej – definiowanym przez Ustawę Prawo Pocztowe z dn. z 12 czerwca 2003 r. – znalazły się przesyłki ważące od 50 do 350 g. W tym właśnie obszarze (przesyłki o masie powyżej 50 g) swoje usługi świadczy InPost.

Firma dysponuje własnym zapleczem techniczno-logistycznym umożliwiającym prowadzenie działalności o ogólnopolskim zasięgu. Obecnie spółka posiada swoje przedstawicielstwa w 78 miastach Polski oraz 800 Punktów Obsługi Klienta. Zgodnie ze strategią rozwojową, do końca 2007 r. firma będzie obecna na terenie całego kraju, w 150 miastach Polski poprzez sieć 2500 Punktów Obsługi Klienta.

InPost kieruje swoją ofertę zarówno do klientów masowych (korporacyjnych), jak i indywidualnych. Propozycją firmy są zupełnie nowe, kompleksowe usługi pocztowe odpowiadające wysokim wymaganiom odbiorców. Terminowość, jakość serwisu i atrakcyjne ceny determinują filozofię biznesową firmy InPost.

e-logistyka.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili