Coraz większe wymagania dla europejskich przewoźników w Skandynawii

0 41

Nowe wymagania dotyczą między innymi opon zimowych, w które powinny być wyposażone wszystkie pojazdy przekraczające 3,5 tony. Aktualnie obowiązujące przepisy wymagają użytkowania opon o minimum 5mm głębokości bieżnika, dodatkowo oznaczonych symbolem M+S, czyli Mud & Snow (błoto i śnieg). Od 1 stycznia 2015 roku obowiązek użytkowania zimowych opon w Norwegii obejmuje już nie tylko ciągniki siodłowe, ale także naczepy.


Jakość ogumienia oraz ogólny stan techniczny pojazdu jest przedmiotem restrykcyjnych kontroli przeprowadzanych na bieżąco przez norweską policję. Niedostosowanie się do wprowadzonych regulacji może grozić przewoźnikowi unieruchomieniem transportu oraz dotkliwą karą finansową.


Z perspektywy operatora logistycznego najważniejsze jest zapewnienie odpowiedniej jakości świadczonych usług. Z tego względu tak ważny staje się dobór odpowiednio doświadczonych i sprawdzonych przewoźników. Istotne jest również, aby na bieżąco kontrolować tabor i nie dopuścić do sytuacji awaryjnej. Unieruchomienie pojazdu może bowiem oznaczać dodatkowe koszty również dla klienta końcowego na przykład w wyniku zatrzymania linii produkcyjnej – mówi Piotr Nowak, Dyrektor Regionu Zachód w DSV Road.


Opony zimowe z oznaczeniem Mud & Snow obowiązują nie tylko w Norwegii, ale także m.in. w takich krajach, jak Austria, Chorwacja, Niemcy czy Włochy. Uregulowania prawne w zakresie ogumienia różnią się w ramach poszczególnych państw. Odpowiednie przygotowanie floty pojazdów może się wiązać z wyższymi kosztami, ale jednocześnie zapewnia klientowi odpowiednią jakość, która gwarantuje, że przesyłka dotrze do miejsca docelowego cała, bezpieczna i na czas.



 

Reklama

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej