- Przychód w wysokości 7,3 miliarda euro
- Wzrost przychodu o 8% w porównaniu z rokiem 2017
- 1,3 miliarda przesyłek doręczonych w 2018 roku na całym świecie
- Rekordowa liczba dziewięciu milionów przesyłek obsłużonych w Cyber Monday, 26 listopada 2018 r.
- Wzrost przychodów w obszarze przesyłek międzynarodowych w Europie o 13,6%
- Rozwój w segmencie B2C w Europie : 16 – procentowy wzrost liczby przesyłek
Drugi co do wielkości gracz w Europie1
W 2018 r. DPDgroup kontynuowała wzrost, osiągając przychody na poziomie 7,3 miliarda euro, co stanowiło 30% przychodów Groupe La Poste, które zwiększyły się do kwoty 24,7 miliardów euro. W 2018 r. DPDgroup odnotowała 8% wzrost sprzedaży.
Do uzyskania takich wyników przyczynił się wzrost obsłużonych przesyłek o 7% w porównaniu z rokiem 2017. W 2018 r. Grupa doręczyła 1,3 miliarda paczek na całym świecie. Rekordową liczbę 9 milionów przesyłek doręczono w Cyber Monday.
Europejski rynek kurierski nadal rośnie, przede wszystkim dzięki trwającemu od kilku lat rozwojowi segmentu B2C, związanego ze zwiększającą się popularnością e-commerce. DPDgroup korzysta z hybrydowej sieci B2B – B2C. W 2018 r. segment B2B stanowił 59% jej wolumenów, a wolumeny w B2C grupy wzrosły w Europie o 16% wzrost.
W ostatnich latach DPDgroup ugruntowała swoją pozycję na rynku KEP w Europie[1], utrzymując pozycję drugiej co do wielkości sieci przesyłek kurierskich.
DPDgroup dysponuje największą w Europie międzynarodową siecią połączeń drogowych oraz oddziały w 23 krajach. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Belgii (+23%), Polsce (+20%), Irlandii (+17%), Holandii (+16%), Francji i Wielkiej Brytanii (+9%).
Rozwój w wymagajacym otoczeniu
Nieprzerwany wzrost DPDgroup jest także wynikiem realizowanej przez nią strategii M&A, która objęła w minionym roku następujące wydarzenia:
- Nabycie Groupe ALP Delifresh, Freshlog i 360° Services przez Chronopost France w celu przyspieszenia rozwoju w obszarze świeżych produktów spożywczych i produktów prozdrowotnych
- Zakup mniejszościowego pakietu akcji w Ninja Van, intensywnie rozwijającej się sieci kurierskiej w Azji Południowo-Wschodniej
- Dwóch nowych franczyzobiorców w Hiszpanii, pozwalających wzmocnić pozycję SEUR na lokalnym rynku i zwiększyć udziały DPDgroup w firmie SEUR do 94%.
DPDgroup rozwija się środowisku pełnym wyzwań, takich jak coraz większe obostrzenia dotyczące doręczeń w centrach miast, niewystarczająca podaż kurierów oraz wzrost kosztów operacyjnych na niektórych rynkach. Wyzwania te dotykają wszystkich graczy na rynku KEP w większości krajów europejskich.
DPDgroup prowadzi też przygotowania do rozstrzygnięć związanych z opuszczeniem przez Wielką Brytanię struktur Unii Europejskiej.
Nacisk na jakość i innowacyjność usług
DPDgroup oferuje coraz większy zakres usług dodatkowych, takich jak:
- “Predict”, czyli komunikaty sms lub e-mail zawierające informację o czasie doręczenia przesyłki z możliwością jej zmiany i kontakt do kuriera,
- Doręczenia we wcześniej uzgodnionym przedziale czasowym w ramach usługi “DPD Precise” w Wielkiej Brytanii oraz “Chrono Precise” w Chronopost Francja,
- Sieć ponad 42 tys. punktów Pickup na terenie Europy,
- Doręczenia tego samego dnia: “SEUR Now” w Hiszpanii czy DPD Today w Polsce,
- Doręczenia artykułów spożywczych: “SEUR Frio” w Hiszpanii, “Chronofresh” we Francji i “DPD Food” w Wielkiej Brytanii i Niemczech,
- Doręczenia w obszarach miejskich za pośrednictwem platformy Stuart, stanowiącej rozwiązanie logistyczne na żądanie. Obecnie Stuart działa w 58 miastach Europy (28 we Francji, 28 w Wielkiej Brytanii oraz w Madrycie i Barcelonie w Hiszpanii), jak również we współpracy z największymi sieciami handlowymi, takimi jak Carrefour we Francji.
DPDgroup oferuje także rozwiązania w obszarze przyjaznej logistyki miejskiej w celu poprawy jakości życia w centrach miast. Obecnie DPDgroup posiada 43 oddziały miejskie w 12 krajach, w tym:
- W Madrycie firma SEUR uruchomiła 5 niewielkich sortowni miejskich, umożliwiających realizację doręczeń na piechotę, na rowerze lub pojazdem ekologicznym
- DPD Polska tworzy obecnie sieć oddziałów miejskich, z których część wyposażona jest w przymierzalnie, co umożliwia klientom natychmiastowy zwrot niesatysfakcjonujących zakupów odzieżowych.
- W październiku 2018 r. DPD otworzyła w centrum Londynu pierwszy w Wielkiej Brytanii oddział obsługiwany wyłącznie przez 14 pojazdów z napędem elektrycznym.
Siłą napędową rozwoju są nadal przesyłki międzynarodowe w segmencie e-commerce
Liczba przesyłek eksportowych międzynarodowych w DPDgroup w 2018 roku wzrosła o 14%. Ten trend jest skutkiem przede wszystkim rozwoju e-commerce, co potwierdza kolejna edycja badań Barometr E-shopper przeprowadzonych na zlecenie DPDgroup w 2018 r.2 Według raportu 58% e-nabywców w Europie dokonało zakupów w zagranicznym sklepie internetowym. Około 65% z nich korzystało z e-sklepów europejskich, 47% wybrało strony chińskie, a 31% amerykańskie.
DPDgroup realizuje strategię oferowania tych samych usług dla przesyłek krajowych i międzynarodowych. Dzięki temu każdy klient w Europie może korzystać z usług takich jak Predict czy sieć 42 tys. punktów Pickup.