W 2014 roku wartość sprzedaży online w Europie wyniosła 156 miliardów euro, w 2015 ma wynieść 185 miliardów euro. Wzrosnąć ma liczba e-konsumentów (17,8%) i przeciętna roczna wartość zakupów online przypadająca na jednego klienta (z 874 euro w 2014 do 970 euro w 2015).
Optymistyczne prognozy dla europejskiego e-commerce znajdują odzwierciedlenie na rynku francuskim. Dzięki coraz większej liczbie ofert internetowych, nowym kupującym i wzrostowi transakcji on-line, sprzedaż internetowa we Francji może osiągnąć 62,4 miliardy euro na koniec 2015 roku – wskazuje prognoza French Ecommerce Federation. Spośród 15 największych sklepów internetowych we Francji, 8 to sklepy dostępne stacjonarnie. Francuscy e-konsumenci preferują odbieranie swoich przesyłek w specjalnych punktach, niż dostawę do domu. Potwierdza to, że sprzedaż multichannel jest silnie obecna na francuskim rynku e-commerce.
Francja to 1 z 3 największych rynków e-commerce w Europie, jednak wciąż istnieje tam ogromne zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania umożliwiające wygodny odbiór przesyłek. – komentuje Olivier Binet, prezes InPost France.