Największym centrum handlowym w aglomeracji jest obecnie Park Handlowy Matarnia o powierzchni 81 300 mkw. Łącznie Trójmiasto posiada zasoby centrów handlowych o wielkości 681 500 mkw. powierzchni najmu w 24 obiektach, co daje nasycenie na poziomie 661 mkw./1 000 mieszkańców.
Struktura powierzchni w aglomeracji trójmiejskiej jest dość zróżnicowana. Klienci mają wybór zarówno jeśli chodzi o typy, jak i wielkość obiektów handlowych – 79% to tradycyjne centra handlowe, 19% – parki handlowe, a 2% to centra wyprzedażowe.
Pod względem ilości lokali największe na rynku jest Centrum Riviera (ok. 210 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych). W centrach handlowych w Trójmieście działa łącznie ok. 1 800 sklepów, z czego najwięcej w sektorze moda (28%), usługi (14%), gastronomia (8%), obuwie oraz odzież i art. skórzane (8%), a także zdrowie i uroda (8%).
Do centrów handlowych ulokowanych przy centralnej arterii komunikacyjnej Trójmiasta należą w Gdańsku: Madison (18 000 mkw.), Galeria Bałtycka (46 400 mkw.) i Manhattan (15 000 mkw.), a w Gdyni: Klif (31 800 mkw.) i Centrum Riviera (70 500 mkw.).
Współczynnik pustostanów w Trójmieście jest stabilny i na koniec I połowy 2015 roku wyniósł 3,1%. Uwagę najemców przyciąga komercjalizowany obecnie projekt Forum Gdańsk, zlokalizowany w sąsiedztwie stacji kolejowej Gdańsk Główny, a także modernizowane i rozbudowywane starsze zasoby powierzchni o ugruntowanej pozycji handlowej. — W Gdańsku w budowie znajduje się obecnie Galeria Metropolia oraz niewielki park handlowy Verus. W perspektywie średnioterminowej na rynku brak jest nowych projektów na zaawansowanym etapie rozwoju, ale kilka centrów handlowych realizuje lub przygotowuje modernizacje i przebudowy, w tym CH Morena i ETC w Gdańsku — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z Działu Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International.
Najwyższe czynsze za powierzchnie w centrach handlowych w Trójmieście osiągają poziom 41-43 EUR/mkw./miesiąc (lokal 100 mkw. na potrzeby najemcy z branży mody).