4.9 C
Warszawa
wtorek, 26 marca, 2024

Wskaźnik satysfakcji klientów sektora usług kurierskich w 2018 roku

Według Raportu Furgonetka.pl: Wskaźnik satysfakcji klientów sektora usług kurierskich w 2018 roku, Paczkomaty InPost uzyskały najwyższy współczynnik lojalności klientów. Wyniósł on 62. Na drugim miejscu znalazła się firma DPD, a na trzecim usługi kurierskie firmy InPost. Średni wynik satysfakcji dla całej branży kurierskiej w Polsce wyniósł 45.

Klienci są zadowoleni z usług kurierskich w Polsce i chętnie je polecają

Raport pokazał, że średni wskaźnik satysfakcji dla całej branży kurierskiej w Polsce wynosi 45. To bardzo dobry wynik, który wskazuje na to, że kondycja całej branży jest na wysokim poziomie. Uznaje się, że jeśli wynik NPS  plasuje się pomiędzy 30 a 70, to oznacza to, że kondycja firmy / branży jest naprawdę dobra i ma ona zdecydowanie więcej zadowolonych klientów, niż tych krytycznie ją oceniających.

Jeśli chodzi o wyniki poszczególnych firm kurierskich, to najwyższy wskaźnik satysfakcji klientów uzyskały bardzo popularne w Polsce Paczkomaty InPost. Ich wskaźnik NPS wyniósł 62. Na drugiej pozycji uplasowała się firma DPD, z wynikiem NPS równym 54. Natomiast 3 miejsce przypadło usługom kurierskim firmy InPost, które uzyskały NPS na poziomie 53. Na czwartej pozycji znalazła się firma GLS z wynikiem 47, a na piątej FedEx, który uzyskał wartość 46. Kolejne wyniki wyglądały następująco: DHL – 44, Poczta Kurier48 – 40, Paczka wRUCHu – 39 i GEIS – 24. Szczegółowe wyniki prezentuje poniższa infografika.

Powyższe dane zostały opracowane na podstawie 9684 opinii użytkowników serwisu Furgonetka.pl, zebranych w 2018 roku.

 

Czym jest NPS i jak wygląda badanie?

Wskaźnik satysfakcji klienta, czyli Net Promoter Score,  popularnie znany jako NPS,  polega na zadaniu klientom firmy pytania “Jak bardzo jest prawdopodobne, że polecisz usługi frmy znajomym / rodzinie?”. Konsumenci odpowiadają na nie poprzez użycie skali, na której zaznaczają jak zdecydowanie polecą lub nie polecą usługi danej firmy. Uzyskane wyniki pozwalają na wyliczenie wskaźnika NPS, który pokazuje poziom lojalności klientów danej firmy lub branży.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
317ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili