Zysk Dębicy

W ubiegłym roku oponiarska Dębica wypracowała przychody w wysokości 1,4 mld zł. Był to wynik niższy o 3 proc. w porównaniu z 2008 r. Zysk netto za cały rok 2009 wyniósł 72 mln zł. wobec 90 mln zł w 2008 r. Spółka informuje jednak, ze był on o 4 proc. większy w stosunku do porównywalnego zysku netto w 2009 r. Dlaczego? Dębica przekonuje, że porównując wyniki należy wyłączyć zysk z gwarancji udzielonej przez Goodyear w kwocie 25,6 mln zł, która podwyższyła zysk netto za 2008 r. o 20,7 mln zł.

— W tak trudnym dla branży roku to wynik lepszy od oczekiwań. Osiągnęliśmy go dzięki restrukturyzacji systemu wynagrodzeń oraz redukcji innych kosztów operacyjnych. Głównym odbiorcą naszych opon pozostaje grupa Goodyear, ale w ostatnim kwartale ubiegłego roku znacznie zwiększyliśmy sprzedaż do odbiorców spoza grupy — mówi Jacek Pryczek, prezes Dębicy.

Spółka podała, że znacząco ograniczyła koszty sprzedaży i ogólnego zarządu o 4,2 proc., oraz zwiększyła efektywność zarządzania zapasami i należnościami. 

Źródło: pb.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili