16 C
Warszawa
wtorek, 3 października, 2023

Zmiany w podatkach od 1 kwietnia


Już od kwietnia przewoźnicy będą musieli liczyć się z nowymi obciążeniami jakie niesie za sobą tzw. HGV LEVY. Wprowadzono go w oparciu o przepisy UE i będzie obowiązywać wszystkie pojazdy w czterech głównych kategoriach: ciągniki z naczepą powyżej 4000 kg, ciągniki dwuosiowe, ciągniki z trzema lub więcej osiami oraz pozostałe pojazdy ciężarowe.



Opłata za każdy pojazd ciężarowy wynosić będzie od 1,70£ do 10£ dziennie w zależności od typu pojazdu, liczby osi i wagi, a opłaty roczne wahać się będą od 85£ do 1000£. System będzie bazował na winietach czasowych, a opłata drogowa będzie mogła być uiszczana przez przewoźnika lub agenta ds. rezerwacji. Istnieje także możliwość ich zakupu za pośrednictwem międzynarodowych operatorów opłat drogowych. Warto zaznaczyć, że to do obowiązków przewoźnika będzie należało sprawdzenie, czy opłata za pojazd jest ważna, za każdym razem, gdy pojazd wjedzie na teren Wielkiej Brytanii – komentuje Filip Czerwiński, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju Transportu Międzynarodowego w DSV Road.



Płatności będzie można dokonać przez Internet na stronie operatora Northgate Public Services, używając karty płatniczej lub kredytowej, a także przy pomocy niektórych kart paliwowych. Zapowiadane jest także stworzenie niewielkiej liczby punktów poboru opłat na promach, czy stacjach benzynowych.


Wielka Brytania jest kolejnym krajem, który w ostatnim czasie zdecydował się wprowadzić opłaty drogowe. Francuski podatek Ecotaxe wejdzie w życie najprawdopodobniej w drugiej połowie 2014 r. po tym, jak został odroczony na skutek protestów firm transportowych. Obejmie on wszystkie pojazdy powyżej 3,5 t dmc i będzie obowiązywał na 15 tys. km dróg publicznych. Będzie on funkcjonował niezależnie od istniejącego już systemu TIS-PL (autostrady obsługiwane przez prywatne spółki). Wysokość opłat ma być uzależniona od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej oraz klasy emisji spalin. Następne kraje w kolejce, które zapowiadają wdrożenie podatków drogowych w 2014 r. to Rosja oraz Belgia.


 

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
318ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili