9.6 C
Warszawa
piątek, 23 lutego, 2024

Zaproszenie do konkurencji

Globalizacja – wzrost międzynarodowej wymiany handlowej, wzrost zagranicznych inwestycji, liberalizacja reguł światowego handlu. 

Jednym z europejskich zwycięzców tego globalnego pojedynku, ze względu na swe położenie geograficzne jest rejon metropolii miasta Hamburg. 

Położenie to na pierwszy rzut oka, jest położeniem kuriozalnym dla portu morskiego.

Port Hamburski leży mianowicie około 100 kilometrów w głąb lądu od ujścia rzeki Łaby od Morza Północnego – to właśnie kuriozum jest dziś największą zaletą metropolii Hamburg.

To globalizacja ustanowiła nowe reguły, a dziś także polskie firmy i miasta mogą z tego skorzystać.

Morski transport kontenerowy jest najtańszy, dlatego pozycja portów morskich w światowym łańcuchu powiązań gospodarczych zdaje się być pewna. 

Port jest centrum wokół którego powstaje siatka powiązanych ze sobą przedsiębiorstw, usług, operatorów i inwestorów.

Wszystkie te podmioty, choć ze sobą konkurują mają jeden cel – mianowicie rozwój regionu w którym działają, lub ekspansję.

Takie powiązanie i wzajemną symbiozę podmiotów gospodarczych w terminologii najnowszej ekonomii nazywamy klastrem przemysłowym.

Klastry są interesujące jako potencjalni partnerzy wymiany gospodarczej, ponieważ aby dalej zapewnić sobie możliwość rozwoju i bycia konkurencyjnym muszą nawiązywać nowe kontakty.

W rejonie metropolii miasta Hamburg 230000 osób pracuje w logistyce, w samym mieście około 155000. Przyszłość jest obiecująca.

Mimo tego Hamburg aby dalej wzrastać  już „dziś” zaprasza do konkurencji i współpracy. Pierwszym znaczącym krokiem są targi EXPANSION 2008. 

Po raz pierwszy organizatorzy targów zdecydowali się zaprosić wystawców zza granicy. Szczególne znaczenie dla metropolii miasta Hamburg w ostatnich latach ma Polska.

Państwa nadbałtyckie są szczególnie ważnym partnerem z zbudowanie z biegiem kolejnych lat europejskiego klastra logistycznego wydaje się być nieuniknione. 

Hamburg jest bramą do Europy dla Państw azjatyckich, szczególnie Chin. Jeśli ten wzrost ma być zapewniony, potrzebne jest rozbudowanie współpracy „na zapleczu” Hamburskiego portu. Szczególnie skorzystać mogą z tego polskie porty i miasta.

Dodatkowe informacje o targach: 
www.expansion-hamburg.de lub ls@marketing-werbung.eu

Łukasz Sołtysiak

marketing & werbung
Alter Postweg 26
D- 21075 Hamburg
Tel.: +49 15152994517
ls@marketing-werbung.eu
www.marketing-werbung.eu

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
319ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili