7 C
Warszawa
poniedziałek, 22 kwietnia, 2024

Załamanie rynku samochodów dostawczych i ciężarowych

 

Najbardziej ucierpiał rynek najcięższych pojazdów — ważących powyżej 16 ton. Producenci sprzedali w naszym kraju 6,3 tys. sztuk, aż o 61,2 proc. mniej niż przed rokiem.

Czy nadzieje na ożywienie gospodarki w 2010 r. wzmocnią sprzedaż samochodów użytkowych? Przedstawiciele branży są bardzo sceptyczni.

— Cały rynek pojazdów powyżej 3,5 tony powinien wzrosnąć maksymalnie o 5-10 proc. Po prostu niewielka część firm, która przestraszyła się kryzysu, wróci teraz na zakupy. Jeśli w gospodarce rzeczywiście pojawi się ożywienie, najszybciej powinien odczuć to rynek lżejszych aut. Ciężkie nadal będą w najtrudniejszej sytuacji. Jest mało prawdopodobne, by wróciła hossa w handlu międzynarodowym. Z kolei budowlańcy, mimo programu budowy dróg i autostrad, mają już dużo ciężarówek — mówi "PB" Jakub Faryś, prezes PZPM.

To nie wszystko. Według szefa związku, sprzedaż nowych pojazdów ograniczają samochody używane stojące na składowiskach firm leasingowych. W ubiegłym roku leasingodawcy odebrali ciężarówki firmom, których nie było stać na zapłacenie raty. Teraz pojazdy te można stosunkowo niedrogo kupić. 

Źródło: pb.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili