22.9 C
Warszawa
środa, 22 maja, 2024

Zakupy via e-Bay a Logistyka

Polska – państwo położone w Europie Środkowej nad Morzem Bałtyckim, a może miasto niekoniecznie w Europie? Wg sojuszników zza oceanu wersji jest wiele. To akurat nikogo pewnie nie dziwi jednak wynikające z tego problemy z e-bay-logistyką już owszem… 

Problem polega na tym i wynika chyba głównie z nieświadomości związanej z położeniem naszego kraju, co w efekcie wydaje się być kluczową kwestia związaną z Ebay-logistyka. Właściwie mogę zabrać głos jedynie w temacie sprowadzania zza wielkiej wody sprzętu audio jak mixer, gramofon, sampler czy bit maszyna. Zakupy za oceanem mimo wysokich kosztów transportu w przypadku tej grupy produktowej są nadal bardzo atrakcyjne. Zwłaszcza w przypadku, niszowej grupy miłośników gramofonowych brzmień.

Temat samego zakupu nie wydaje się być w żaden sposób skomplikowany, dopóki nie zostanie poruszona kwestia wysyłki sprzętu. Na początku wspomniałem o nieświadomości związanej z położeniem Polski. Dla sporej ilości obywateli USA, Polska jest krajem 3 świata, ciężkim do zlokalizowania i dlatego też rodzą się przeróżne obawy przed dzikimi z „niewiadomoskąd” I to podejrzewam główny powód, dla którego Amerykanie nie chcą wysyłać niczego poza granice swojego kraju. Pytanie, dlaczego?, skoro to kupujący ryzykuje, posyłając pieniądze w świat, i otrzymuje towar najwcześniej po 7 dniach od dokonania wpłaty. Sprzedający, po wygraniu aukcji za pośrednictwem systemu PAy Pal otrzymuje całość pieniędzy zanim podejmie jakiekolwiek kroki związane z wysyłką. Sprzedający nie ponosi, więc żadnego ryzyka. inaczej jest w przypadku kupującego, który wysyła pieniądze w świat, i przesyłkę otrzymuje najwcześniej po 7 dniach od dokonania wpłaty. Dziwi opór, ponieważ procedura nadawania przesyłki poza granice USA jest taka sama jak przy wewnątrz krajowych paczkach.

Na pytanie o wysyłkę mixera do Europy/Polski, kontrahent odpowiada, że z przesyłki nici, ponieważ nie znalazł w Europie takiego miasta jak Polska… Kolejnym razem Wenezuela została przypisana Polsce jako jej stolica.

Wychodząc sprzedającemu założenia, że to sprzedającemu powinno zależeć na sfinalizowaniu transakcji, kwestia transportu, nawet do Polski, nie powinna być problemem. Wciąż jednak jest. 

Jeśli już uda się znaleźć odpowiedni sprzęt oraz kontrahenta otwartego na międzynarodowe transakcje, pozostaje jedynie przelać należność i cierpliwie czekać. Wybierając formę wysyłki, trafiamy na bardzo dużą rozpiętość cenową. Korzystając z takich firm jak DHL, czy FedEx trzeba się liczyć z wysokimi kosztami, standard usługi jest jednak równie wysoki. Poczta amerykańska również oferuje wysoki standard, zazwyczaj za 1/3 ceny konkurentów. Jest też opcja nie-lotnicza – transport trwa zwykle w granicach 4-6 tygodni. A różnica w cenie niewielka. Natomiast ryzyko związane w bezpieczeństwem przesyłki – ogromne.

Wojciech Powroźnik

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili