Zakupy.com S.A. z Microsoft Dynamics NAV

Polska firma Acreo, partner Microsoft Dynamics, poinformowała o prekursorskim wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics NAV w spółce Zakupy.com, realizowanym w modelu Software as a Service, czyli dzierżawy licencji zamiast konieczności jej zakupu.
 
Zastosowanie takiego rozwiązania umożliwia dostosowanie ilości użytkowników aplikacji do aktualnych potrzeb firmy, wynikających na przykład z sezonowości branży, w której działa przedsiębiorstwo. Dzięki dzierżawie licencji nie ma konieczności inwestowania jednorazowo dużych środków finansowych, a ponoszone koszty są znacznie niższe. Firma płaci bowiem wyłącznie za te usługi z których faktycznie korzysta.
 
System wdrożono w notowanej na giełdzie NewConnect spółce Zakupy.com, skupiającej 8 otwartych sklepów internetowych, 5 zamkniętych internetowych sklepów pracowniczych (min. dla Philips, Samsung czy TP SA) i kilka sklepów lojalnościowych działających jako platformy wsparcia sprzedaży ( m.in. Money Express, ING Bank). Firma posiada w swojej ofercie szeroką gamę produktów, a jej strona internetowa odnotowuje ponad milion wizyt miesięcznie.

Początkowo zakładano wdrożenie jedynie kilku z szerokiego wachlarza funkcji jakie oferuje system, jednak w miarę rozwoju firmy i poznawania aplikacji Microsoft NAV przez pracowników spółki, system przejmował coraz więcej zadań.

– W procesie rozwoju niemal każdej, dynamicznie rozwijającej się firmy, pojawia się wniosek, że zaczęłaby działać szybciej i skuteczniej gdyby zachodzące w niej procesy zostałyby kompleksowo uporządkowane i zautomatyzowane. – mówi Michał Przyłęcki, prezes firmy Acreo. – „Wprowadzenie kompleksowego systemu, takiego jak Microsoft Dynamics NAV, sprawnie adaptującego się do specyfiki danej branży oraz uwspólniającego liczne procesy biznesowe, może zdecydowanie wspomóc i wymiernie usprawnić działanie danej organizacji. Intensyfikacja działań firmy, planowane ekspansje czy rosnąca dynamika rozwoju to dobre przesłanki, aby rozważyć wdrożenie efektywnego systemu, doskonalącego funkcjonowanie firmy – dodaje.

Na potrzeby klienta Zakupy.com zintegrowano system z wymaganiami Poczty Polskiej takimi jak druki przelewów czy odpowiednie naklejki na przesyłki. Ponadto dokonano integracji z systemem firmy kurierskiej. To pozwoliło na bieżący dostęp do informacji o przesyłkach, jak też śledzenie ich bezpośrednio z systemu Zakupy.com w przypadku problemów z dostarczeniem paczki. Zastosowane rozwiązania umożliwiły także wprowadzenie sprawnego systemu rozliczeń finansowych z pocztą i firmami kurierskimi umożliwiając automatyczne przeksięgowanie należności z klienta na odpowiedniego dostawcę usług.

– Z każdym dniem dostrzegamy nowe możliwości, a tym samym korzyści jakie przyniosło nam wdrożenie zintegrowanego systemu wspierającego zarządzanie organizacją –  Microsoft Dynamics NAV. – mówi Jarosław Kownacki, prezes zarządu Zakupy.com. – Dane dotyczące wszystkich oddziałów firmy zebrane są teraz w jednym narzędziu, co pozwala na bieżące ich analizowanie i szybsze podejmowanie decyzji biznesowych bądź odpowiednie ich korygowanie. W każdej chwili możemy rozliczyć koszty, marże i zyski w odniesieniu do wybranego produktu czy oddziału.

Prezes Jarosław Kownacki dodaje także – Obsługa zamówienia zredukowana została do  jednego procesu wewnątrz systemu co wykluczyło potrzebę korzystania z kilku narzędzi i znacznie skróciło czas realizacji zamówień. W efekcie liczba zamówień zwiększyła się.

Wdrożony system umożliwił pełną integrację 8 sklepów internetowych, sklepów pracowniczych i partnerskich platform wsparcia sprzedaży należących do spółki, które wcześniej stosowały indywidualne rozwiązania. Zaprojektowano odpowiednie rozwiązania logistyczne właściwe dla specyfiki sklepów internetowych. Procesy obsługi rezerwacji i zamówień, jak też integracja z systemami dostawców, pozwalają na uniknięcie pomyłek i opóźnień w dostawie zamówionego towaru. Przykładowo pracownicy firmy dostają powiadomienia informujące ich o tym, które zamówienia są gotowe do wysyłki, a następnie informacje te mogą przekazywać swoim klientom.

Dużym udogodnieniem w działalności spółki jest fakt, że aplikacja pobiera z systemów dostawców sklepów dane o dostępności i cenach towarów, wielkości zapasów, jakimi dysponują dostawcy i na podstawie ustalonych kryteriów sugeruje złożenie zamówienia zakupu u najlepszego dystrybutora. Eliminuje to konieczność wykonywania tych procesów przez pracowników, jak też minimalizuje ryzyko pomyłek i błędów w składanych zamówieniach. – „Za pomocą tzw. arkuszy zamówień system wskazuje ile sztuk danego towaru należy zamówić jak też sugeruje optymalny wybór dostawcy”.- mówi Jarosław Kownacki, Zakupy.com. 

Dynamiczny rozwój spółki Zakupy.com sprawia, że funkcje aplikacji są systematycznie rozszerzane i dopasowywane do rosnących potrzeb firmy. Obecnie system obsługuje ponad 7 tysięcy transakcji miesięcznie.

Podobne rozwiązania z zastosowaniem modelu SaaS praktykowane są coraz częściej. Umożliwiają małym i średnim dynamicznie rozwijającym się firmom dostęp do najnowszych technologii. Dotychczas implementacja takich systemów wymagała dużych nakładów pieniężnych i inwestycji, wobec czego stanowiło to dla wielu firm zbyt wielkie obciążenie finansowe, na które nie mogły sobie pozwolić.

źródło zdjęcia: www.sxc.hu

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili