Do jej wykonania w czasie najintensywniejszych robót zatrudnionych zostało około 800 pracowników i ponad 50 firm podwykonawczych.
W ramach projektu realizowanego pomiędzy Złoczewem, a Sieradzem powstała 19,6-kilometrowa droga krajowa o parametrach drogi ekspresowej, zrealizowana w technologii betonowej, dwujezdniowa po dwa pasy ruchu w każdą stronę, o szerokości 3,5 metra każdy z 2,5-metrowym pasem awaryjnym. Inwestycja obejmowała budowę węzła drogowego „Sieradz Południe” z przebudową istniejącej infrastruktury technicznej, w tym cieków naturalnych oraz urządzeń wodnych, linii elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych i sieci wodociągowej. Konsorcjum zbudowało również 18 obiektów mostowych o łącznej długości 888,35 mb i powierzchni 19.264 mkw., w tym 64 przepusty, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz kładkę dla pieszych.
Prace wykończeniowe objęły budowę MOP „Dąbrowa Wielka” z infrastrukturą techniczną, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym barier ochronnych, oznakowania poziomego i pionowego, zjazdów i przejazdów awaryjnych, ogrodzenia drogi oraz budowę oświetlenia na węzłach i na części dróg poprzecznych.
Realizowany przez Konsorcjum spółek STRABAG i Heilit+Woerner projekt dostosowany został do najwyższych norm środowiskowych. W ramach prac zostały wykonane podziemne i naziemne zbiorniki retencyjne, pompownie ścieków deszczowych i system urządzeń podczyszczających. Na blisko 11 km trasy powstało 62 tys. mkw. ekranów akustycznych, mających chronić otoczenie przed hałasem generowanym przez duże natężenie ruchu. Zostały zamontowane także bariery energochłonne i osłony przeciwolśnieniowe.
Kontrakt w liczbach:
Branża mostowa
• Beton: 76 850 m3 przywiezione w 8.945 betonowozach
• Stal zbrojeniowa: 9 100 ton
• Stal sprężająca: 3 666 ton
Branża Drogowa
• Wykop: 269 tys. m3
• Nasyp: 2,9 mln m3
• Nawierzchnia betonowa i podbudowa z chudego betonu : 195 tys. m3
• Nawierzchnia bitumiczna: 67 tys. ton
• Kruszywa użyte do wykonania podbudów, warstwy mrozoochronnej i materacy : ok. 1,0 mln ton