Więcej pasażerów na Okęciu

Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina obsłużył, przez pierwsze dwa kwartały 2008 roku, 4 548 078 pasażerów – o 8,37 procent (351 413 pasażerów) więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Największy wzrost Port Lotniczy zanotował w ruchu czarterowym, gdzie liczba pasażerów wzrosła o ponad 51 procent.

Liczba operacji lotniczych (startów i lądowań) w pierwszej połowie 2008 roku wyniosła 74 595 – wzrost o ponad 2,5 procenta (1 875 operacji) w porównaniu z dwoma pierwszymi kwartałami 2007 roku.



– Ponad ośmioprocentowy wzrost liczby pasażerów, którzy skorzystali z naszego lotniska jest, porównując z lotniskami podobnej wielkości, bardzo dobrym wynikiem. Polski rynek lotniczy jest w fazie dynamicznego rozwoju i mimo spowolnienia na światowych rynkach, utrzymuje imponującą tendencję wzrostową, która powinna utrzymać się w nadchodzących latach – mówi Michał Marzec, Dyrektor Naczelny PP „Porty Lotnicze”



Tendencja wzrostowa utrzymuje się również w przewozach cargo. Liczba przewiezionych przez pierwszych sześć miesięcy 2008 roku towarów wzrosła o 6,6 procent i wyniosła blisko 28 tys ton. 

Z usług Portu Lotniczego im. F. Chopina korzystają obecnie 34 linie lotnicze, które obsługują z Warszawy 100 regularnych połączeń. Lotnisko obsługuje dziennie blisko 25 tys pasażerów.

Po otwarciu Terminalu 2, pasażerowie odlatujący z lotniska im. F. Chopina, mogą korzystać z nowej, komfortowej przestrzeni komercyjnej lotniska. Przez pierwsze pięć miesięcy funkcjonowania nowego terminalu, do dyspozycji pasażerów oddano 16 nowych sklepów, restauracji i kawiarni oraz 26 innych punktów usługowych.

źródło: Port Lotniczy im. F. Chopina
źródło zdjęcia: Port Lotniczy im. F. Chopina

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili