W Polsce otwarto kolejną stację LNG.

Samochody ciężarowe Volvo napędzane skroplonym gazem ziemnym coraz popularniejsze.

W Kostomłotach, na Dolnym Śląsku, uruchomiono stację ze skroplonym gazem ziemnym. Flotę firmy BISEK-ASFALT, składającą się z 26 pojazdów ciężarowych Volvo zasilanych LNG, zaopatrywać będzie największy dostawca w kraju – PGNiG.

Firma BISEK-ASFALT, z podwrocławskich Kostomłotów, może pochwalić się największą flotą samochodów ciężarowych napędzanych gazem LNG w Polsce. Łącznie dysponuje aż 25 pojazdami Volvo FM LNG i jednym pojazdem Volvo FH LNG. W środę, 25 września br, BISEK-ASFALT jako jedne z najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw w Europie zainaugurowało również nowoczesną stację tankowania LNG.

Michał Bisek – właściciel firmy BISEK-ASFALT przyznaje: – Zmiana floty na pojazdy Volvo zasilane LNG i budowa stacji ze skroplonym gazem ziemnym, to kluczowe decyzje w rozwoju naszej firmy. Nie tylko zrobiliśmy krok w stronę ekologii, ale też wyraźnie zmniejszyliśmy koszty eksploatacji pojazdów – zdradza.

Stację w Kostomłotach zaopatrywać będzie PGNiG. Umowa, którą podpisano do 30 czerwca 2020 roku, zakłada dostawy około 1000 ton gazu LNG. Stacja firmy BISEK-ASFALT poza tym, że ma obsługiwać własną flotę składającą się z pojazdów marki Volvo, będzie również sprzedawać gaz innym przedsiębiorcom. – Dostarczamy już gaz LNG do autobusów w Polsce, bunkrujemy nim statki, a dzięki ISO-kontenerom możemy transportować LNG drogami lądowymi, koleją lub szlakiem wodnym. Wejście w ciężki transport kołowy pokazuje, jak uniwersalnym paliwem jest LNG. Szczególnie teraz, gdy obowiązuje zerowa stawka akcyzowa, LNG i CNG są rzeczywistą alternatywną dla paliw ropopochodnych – powiedział Henryk Mucha, Prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

BISEK-ASFALT to firma, która produkuje masę bitumiczną. Jest wykonawcą nawierzchni drogowych oraz innych obiektów infrastruktury technicznej. Swoje filie ma w trzech województwach: dolnośląskim, śląskim i małopolskim. Firmowe pojazdy każdego dnia pokonują dystanse nawet do 400 km. Wcześniej ich średnie spalanie wynosiło ok. 50 litrów oleju napędowego na 100 km. Dzięki nowoczesnej flocie, w skład której wchodzą samochody ciężarowe marki Volvo udało się obniżyć koszty paliwa nawet o ponad połowę.

Michał Bisek mówi: – W ostatnim czasie testowaliśmy wiele pojazdów różnych firm napędzanych gazem LNG. Przejechaliśmy tymi samochodami kilkanaście tysięcy kilometrów i zdecydowaliśmy się na najlepszą w mojej opinii ofertę na rynku, czyli samochody Volvo. Świadczą o tym ostatnie wyniki. Zredukowaliśmy koszty utrzymania naszej floty pojazdów ciężarowych nawet o 55 proc. – tłumaczy właściciel BISEK-ASFALT.

Samochody Volvo FH LNG oraz Volvo FM LNG to nie tylko niskie koszty eksploatacji, ale też najwyższa jakość wykończenia, wysokie osiągi oraz mniejsze oddziaływanie na środowisko naturalne. Emisja CO2 jest niższa nawet o 20% w przypadku gazu kopalnego oraz do 100% w przypadku biogazu. W przeciwieństwie do konkurencji, pojazdy Volvo zasilane LNG, mogą być także wykorzystywane w transporcie wszystkich klas ADR – jako jedyne pojazdy ciężarowe z silnikiem gazowym mogą, na przykład, transportować towary na terenie gazoportu w Świnoujściu. 

– Firma Volvo to trzy wartości, które niezmiennie towarzyszą nam od dawna. To: jakość, bezpieczeństwo i ochrona środowiska. Nasi Klienci ufają nam od wielu lat i nieustannie poszerzają naszą współpracę. To najlepszy dowód na to, że podążamy w odpowiednim kierunku – tłumaczy Wojciech Śliwa, regionalny menedżer sprzedaży w Volvo Trucks Poland. I dodaje: – Takie inwestycje, jak ta w Kostomłotach daje nam odpowiedź na pytanie, czy polskie przedsiębiorstwa są gotowe na tak innowacyjną technologię, jaką jest transport napędzany gazem LNG. Wierzymy, że podobnych firm, jak BISEK-ASFALT, inwestujących w nowoczesną i proekologiczną flotę samochodów ciężarowych będzie więcej. Obecność w projekcie tak wielkiego gracza, jakim jest PGNiG tylko nas w tym przekonaniu utwierdza – kończy Wojciech Śliwa.

Stacja LNG w Kostomłotach to piąty tego typu obiekt w Polsce, a pierwszy zrealizowany przez firmę BISEK-ASFALT. Jej właściciel w planach ma budowę kolejnych 5-6 stacji do tankowania gazu.

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej