Volvo wzmacnia pozycję

0 70

Nissan Diesel stanie się kolejną marką szwedzkiego producenta ciężarówek- Volvo.

Za 13 proc. akcji Nissan Diesel (czwartego, co do wielkości producenta ciężarówek i autobusów w Japonii) Volvo zapłaci 196 mln dolarów. 

Transakcja umocni pozycję Volvo, który po niemieckim koncernie DaimlerChrysler jest drugim co do wielkości producentem pojazdów użytkowych na świecie. Przejmując kontrolę nad Nissan Diesel Szwedzi zyskają dostęp do sieci sprzedaży tej firmy w Japonii i Azji Południowo-Wschodniej, jak również do osiągnięć technologicznych Japończyków.

Nissan Diesel sprzedaje rocznie około 40 tys. ciężarówek i autobusów, z tego połowę w Japonii. Na koniec roku obrotowego japoński koncern oczekuje, że jego zysk brutto wyniesie 280 mln dolarów i będzie o 7 proc. wyższy niż w poprzednim roku obrotowym. 

Więcej Gazeta Wyborcza, 21.03.06

Reklama

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej