Volvo wzmacnia pozycję

68

Nissan Diesel stanie się kolejną marką szwedzkiego producenta ciężarówek- Volvo.

Za 13 proc. akcji Nissan Diesel (czwartego, co do wielkości producenta ciężarówek i autobusów w Japonii) Volvo zapłaci 196 mln dolarów. 

Transakcja umocni pozycję Volvo, który po niemieckim koncernie DaimlerChrysler jest drugim co do wielkości producentem pojazdów użytkowych na świecie. Przejmując kontrolę nad Nissan Diesel Szwedzi zyskają dostęp do sieci sprzedaży tej firmy w Japonii i Azji Południowo-Wschodniej, jak również do osiągnięć technologicznych Japończyków.

Nissan Diesel sprzedaje rocznie około 40 tys. ciężarówek i autobusów, z tego połowę w Japonii. Na koniec roku obrotowego japoński koncern oczekuje, że jego zysk brutto wyniesie 280 mln dolarów i będzie o 7 proc. wyższy niż w poprzednim roku obrotowym. 

Więcej Gazeta Wyborcza, 21.03.06

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj