Unijne pieniądze na polskie drogi

.
CUPT podaje, że maksymalne kwoty dofinansowania tych inwestycji to odpowiednio 2,4 mld zł oraz 6,1 mld zł. Drogowa dyrekcja spodziewa się jednak nieco niższych płatności.Podane przez CUPT kwoty to wartości wydatków kwalifikowanych. Maksymalny zwrot z Unii Europejskiej może sięgnąć około 2 md zł dla S8 i 5 mld zł dla A1. Dofinansowanie będzie stanowiło refundację poniesionych wydatków — twierdzi Marcin Hadaj, rzecznik GDDKiA.

Jednak to nie drogowa dyrekcja otrzyma bezpośrednio kasę, pieniądze Bruksela przekaże bowiem do polskiego budżetu. Ten natomiast może ewentualnie zasilić nimi dyrekcję albo co bardziej prawdopodobne Krajowy Fundusz Drogowy (rachunek w BGK), by miał on własny kapitał potrzebny do zaciągania autostradowych kredytów.

Pieniądze będą spływać z Brukseli w transzach. Równolegle z podpisaniem drogowa dyrekcja zgłosiła bowiem wnioski o unijne płatności za inwestycje w projekty S8 i A1. Na początek zabiega o 1,5 mld zł.

Źródło: pb.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili