3.8 C
Warszawa
niedziela, 21 kwietnia, 2024

Umowa na budowę drogi S-7 podpisana

Wykonawcą kontraktu o wartości 1 177 634 933,70 PLN będzie konsorcjum w składzie:
• Sando Budownictwo Polska Sp. z o. o. 00-113 Warszawa ul. Emilii Plater 53 – lider?
• Construcciones Sanchez Dominguez-Sando S.A. 28050 Madryt, ul. Avda. Manoteras 46 bis, 6B
?• Energopol Szczecin S.A. 70-646 Szczecin ul. Św. Floriana 9/13
?• Wakoz Sp. z o.o. 84-242 Luzino ul. Gen. Sikorskiego 3
?• Europrojekt Gdansk Sp. z o.o. 80-680 Gdańsk ul. Nadwiślańska 55

Zadanie finansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko potrwa 37 miesięcy od daty podpisania umowy.

To pierwsza warmińsko-mazurska inwestycja drogowa, która będzie realizowana ?w pilotażowym systemie „Zaprojektuj i zbuduj”.

„Zaprojektuj i zbuduj” to system, który ma na celu skrócenie czasu realizacji inwestycji. Zakłada on zastąpienie dwóch odrębnych przetargów na projektowanie i realizację inwestycji tylko jednym przetargiem na projekt i wykonanie łącznie.

Wyłoniony w przetargu wykonawca opracuje na podstawie wykonanej już wstępnej koncepcji drogi szczegółowy projekt budowlany, a po jego przygotowaniu przystąpi do budowy drogi.

Inwestycja będzie polegała na budowie ok. 26 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S-7 o przekroju poprzecznym 2×2 z szerokim pasem dzielącym umożliwiającym rozbudowę drogi do przekroju poprzecznego 2×3 oraz ok. 5 km obwodnicy Olsztynka w ciągu drogi ekspresowej S-51 o przekroju poprzecznym jak dla ?S-7.

– Mamy nadzieję na rozpoczęcie prac jeszcze w tym roku, najdalej wiosną 2010 roku – powiedział przed podpisaniem umowy Tomasz Rudnicki, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. – To inwestycja o dużym znaczeniu, największy kontrakt realizowany kiedykolwiek na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

?Pozostałe parametry techniczne drogi:
– Prędkość projektowa Vp:- 100km/h
– Prędkość miarodajna Vm – 110 km/h;?
– Szerokość jezdni – dwie jezdnie 2×2 (2×3,5 m);?
– Pas dzielący – 12 m (w tym opaski 2×0,5 m);
?- Szerokość pasa awaryjnego- 2x 2,50 m;
?- Szerokość pobocza gruntowego: – min. 2 x 0,75 m;?
– Szerokość korony drogi:- min. 32,50 m;?
– Kategoria ruchu – KR6;?-
 Obciążenie – 115 kN/oś;

źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili