22.9 C
Warszawa
środa, 22 maja, 2024

Trzeci prom połączy Gdynię z Karlskroną

Stena Line wprowadza trzeci prom na linię łącząca Gdynię ze szwedzką Karlskroną. Decyzja o wprowadzeniu nowej jednostki jest odpowiedzią na niespotykany wzrost popytu na przewozy pasażerskie i frachtowe. Nowy statek, Finnarrow, który wchodzi na linię już w pierwszych dniach maja, pozwoli armatorowi na powiększenie zdolności przewozowych linii Gdynia – Karlskrona aż o 60%.

– Decyzja o powiększeniu floty jest zgodna ze strategią inwestycji na tej linii. To nasza odpowiedź na dynamicznie rosnący popyt na przewozy promowe z Gdyni do Karlskrony, przez co zbliżyliśmy się niedawno do osiągnięcia pułapu naszych możliwości przewozowych. Dzięki wprowadzeniu nowej jednostki będziemy mogli zapewnić naszym pasażerom i klientom frachtowym korzystniejsze warunki, poprzez więcej odejść
i większą pojemność promów – mówi Hans Hansson, pełniący obowiązki Dyrektora Linii Gdynia – Karlskrona.

Przewozy na linii rosły zdecydowanie w roku 2006 –  o 14% jeżeli chodzi o pasażerów, 3% dla przewozów samochodów osobowych i o 19% we frachcie. Natomiast już w pierwszym kwartale roku 2007 zanotowano nadzwyczajne ożywienie – z linii skorzystało aż o 15% więcej pasażerów, 29% samochodów osobowych, 11% jednostek frachtowych więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.

  • Obserwowany stabilny wzrost gospodarczy w Polsce i innych krajach środkowo-wschodniej Europy pozwala nam sądzić, że połączenie Polski ze Szwecją będzie uzyskiwać coraz większe znaczenie, a liczba przewozów frachtowych  jak i prywatnych podróży będzie stale rosła – mówi Hans Hansen.

Nowa jednostka na linii Gdynia – Karlskrona będzie pływać pod szwedzką banderą. Prom
Finnarrow  został wyczarterowany od Finnlines na trzy lata.

  • W ten sposób dokonujemy pierwszego kroku na drodze wspierania rozwoju połączenia Gdynia  – Karlskrona. W ciągu tych trzech lat mamy zamiar dalej podwyższać jego zdolności przewozowe poprzez wprowadzenie na linię nowych promów – mówi Gunnar Blomdahl, Dyrektor Zarządzający koncernu Stena Line.

Nowe statki, które planuje się wprowadzić na linię w roku 2010, to dwa innowacyjne promy-olbrzymy „Superferries” o ładowności 5500 m, które powstają właśnie w stoczni Aker. Alternatywnie istnieje możliwość wprowadzenia na linię świeżo przebudowanych promów Stena Britannica oraz Stena Hollandica, które obecnie pływają między Hoek van Holland 
a Harwich. Każda z wymienionych jednostek ma aż 240 m długości.

Dane na temat promu Finnarrow
Typ promu: RoPax  (frachtowo-pasażerski)
Wybudowany: 1996 r.
Liczba pasażerów: 200
Ładowność: 2,400 metrów ładunkowych (około 120 jednostek frachtowych)
Prędkość:  21 węzłów
Kabiny: 188 łóżek w 94 kabinach

Rozkład rejsów:
Z Karlskrony: 14.00,  przyjście do Gdyni 00.30
Z Gdyni 02.00, przyjście do Karlskrona 12.30

e-logistyka.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili