Nowe drogi budowane na terenach miejskich mają zawierać chodniki oraz sciężki rowerowe – to wytyczne Ministerstwa Budownictwa.
Qiu Baoxing, wiceminister budownictwa powiedział podczas sobotniego spotkania dotyczącego transportu publicznego, że społeczeństwo powinno tak relokować środki, aby transport publiczny stał się priorytetem.
Qiu skrytykował miasta, w których ogranicza się budowę chodników i ścieżek rowerowych.
Wielu Chińczyków narzeka, na zbyt małą ilość autobusów i tranwajów.
- Ci, którzy myślą, że problem korków ulicznych można rozwiązać wyłącznie przez poszerzanie dróg, trafili w ślepą ulicę. – mówi Qiu.
Zdaniem Wang Fengwu, zastępcy dyrektora ds. urbanistycznych, tempo poszerzania dróg nigdy nie dogoni potrzeb coraz większej ilości posiadaczy samochodów. – Trzeba wprowadzić w życie system masowego transpitu – dodaje Fengwu.
Ruch uliczny w chińskich miastach musi zostać zoptymalizowany – więcej pasów dla autobusów, lepsza koordynacja świateł.
W ciągu pięciu ostatnich lat, rząd w Chinach przeznaczył 280 mld USD na konstrukcję i naprawę dróg.
Źródło: People’s Daily, 04.12.2006