Tramwaje to przyszłość?

W wielu miastach, jak na przykład Kraków, infrastraktura tramwajowa się rozwija, gdy na przykład w Olsztynie, trzeba będzie tramwaje znowu powołać do życia. Bardzo pomocne w tych inwestycjach będą unijne pieniądze.

Szacuje się, że na polskie szyny tramwajowe wyruszy niebawem trzysta nowych sztuk. Chociaż są miasta, które świadomie zrezygnowały z utrzymania tramwajów, jak na przykład Gliwice na Śląsku.

Tramwaje są trzy razy droższe od autobusów, ale też służą dłużej, również trzy razy i są w stanie przewieźć więcej pasażerów niż autobusy. Szacuje się, że opłaca się utrzymywać infrastrukturę tramwajową w miastach powyżej 200 tysięcy mieszkańców. Czasem mogą być opłacalne w mniejszych miastach, ale jest to uzależnione  od ich układu.

Największym jednak problemem polskich tramwajów nie są koszty ich utrzymania, ale fakt, że nie zachęcają pasażerów do siebie. Przystanki często zniszczone znajdują się na środku jezdni. Istnieje zagrożenie ze strony kierowców samochodów osobowych. Miejmy nadzieję, że polskie plany restrukturyzacyjne uwzględnią podejście, jakie od wielu lat stosuje się w miastach zachodnich, gdzie architekci planują rozmieszczenie linii i wygląd otoczenia.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili