3.8 C
Warszawa
niedziela, 21 kwietnia, 2024

Światowa flota lotnicza zwiększy się dwukrotnie

Airbus przewiduje, że do 2028 r. przeciętny samolot będzie o 25 proc. większy niż obecnie. Popyt na maszyny o ponad 400 miejscach pasażerskich wyniesie powyżej 1,7 tys. sztuk. Ich łączna wartość sięgnie 571 mld USD oraz 7 proc. (ilość) i 19 proc. (wartość) wszystkich dostaw samolotów pasażerskich i transportowych. Większość tych gigantów będzie obsługiwać połączenia między najszybciej się rozwijającymi miastami świata. 

Poza zdolnością przewozu jak największej liczby pasażerów, istotne są też względy ekologiczne. Duże samoloty wyposażone w najnowocześniejsze technologie ograniczające emisję CO 2 są korzystne nie tylko dla środowiska, ale też dla finansów linii lotniczych. Badania pokazują, że w 2007 r. amerykańscy przewoźnicy stracili 740 mln galonów paliwa wskutek opóźnień wynikających ze zbyt dużego natężenia ruchu na lotniskach. Na takiej ilości benzyny można by wykonać jakieś 32 tys. lotów między Londynem a Nowym Jorkiem. 

Pogorszenia koniunktury na rynku lotniczym są krótkotrwałe, a popyt na podróże sprzyja jego rozwojowi. W 2009 r. spodziewany jest 2 proc. spadek wskaźnika RPK (Revenue Passenger Kilometres — dochód na pasażerokilometr), ale już za rok ma wzrosnąć o prawie 5 proc. Według prognozy, wskaźnik RPK w ruchu pasażerskim ustabilizuje się w ciągu 20 lat i będzie rosnąć o 5 proc. rocznie. Oznacza to popyt na 24,1 tys. nowych samolotów wartych blisko 3 bln USD. Jeśli uwzględnimy konieczność wymiany 10 tys. maszyn, obecna światowa flota — licząca 14 tys. samolotów — zwiększy się dwukrotnie.

Źródło: pb.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili