Polacy w styczniu 2006 roku, kupili o 16,5 proc. mniej nowych samochodów niż w styczniu ubiegłego roku – informuje instytut monitorujący rynek motoryzacyjny, Samar.
Polacy kupili w styczniu tego roku 18 tys. 555 nowych samochodów osobowych. Jedynie dwie marki – Opel i Honda – rozpoczęły rok z lepszym wynikiem niż w 2005 roku. Najwięcej aut w styczniu sprzedała Toyota – 2 tys. 537, o 22,1 proc. mniej niż przed rokiem. Tym samym udział tej marki w polskim rynku zmniejszył się o 1 proc. i wynosi 13,7 proc.
Wzrost udziału w rynku odnotowała druga w rankingu Skoda – z 12,3 do 12,9 proc. Sprzedano w styczniu 2 tys. 387 aut tej marki, o 12,3 proc. mniej niż rok wcześniej.Na trzecim miejscu uplasował się Opel z 2 tys. 386 sprzedanych aut. Opel uzyskał 72,2 proc. wzrost sprzedaży miesięcznej, co pozwoliło na awans z pozycji siódmej i ponad dwukrotny wzrost udziału w rynku – z 6,2 do 12,9 proc.
Większość marek oferujących pojazdy dostawcze uzyskała lepsze wyniki niż w styczniu 2005 roku. Ogółem w styczniu tego roku kupiono w Polsce 2 tys. 343 samochody dostawcze, o 37,3 proc. mniej niż w grudniu 2005 roku, ale o 7,1 proc. więcej niż rok wcześniej.
Więcej Puls Biznesu, 09.02.06