8.6 C
Warszawa
piątek, 23 lutego, 2024

Source tagging w branży obuwniczej

Barcelońska konferencja była pierwszym tego rodzaju spotkaniem przedstawicieli branży obuwniczej. Udział wzięli w niej między innymi reprezentanci takich firm i organizacji jak RENO, Camper, OAT Systems oraz American Apparel & Footwear Association (Amerykański Związek Producentów Odzieży i Obuwia) i ESADE Business School. Na konferencji obecny był również przedstawiciel ogólnopolskiej sieci sklepów obuwniczych CCC.

Przeciętny Europejczyk kupuje rocznie średnio pięć par butów, co ma niebagatelny wpływ na rozwój branży obuwniczej. Podobnie jak wykorzystanie technologii zabezpieczających przed kradzieżami, w tym source taggingu, których zastosowanie ma bezpośrednie przełożenie na zyski producentów.

Przykładem na to, jak rozwija się source tagging może być Hiszpania. Liczba par butów z zintegrowanym zabezpieczeniem EAS przekroczyła tam liczbę 100 milionów. Tego typu zabezpieczenie polega na umieszczeniu w bucie etykiety radiowej o takich właściwościach, że po skutecznym dezaktywowaniu przy kasie, ulega ona zniszczeniu w trakcie użytkowania  – na przykład po tysiącu kroków. Dzięki temu, że zabezpieczenie jest ukryte, sprzedawcy mogą umieszczać na wystawie buty w parach, a klient może je dotknąć i przymierzyć, bez konieczności angażowania obsługi sklepu w nadzór.

W klimacie gospodarczej niepewności, przemysł obuwniczy musi stawić czoła dwóm wyzwaniom: konkurencji o zmniejszającą się liczbę klientów, którzy są jednocześnie coraz bardziej wymagający oraz nieuniknionemu zagrożeniu falą kradzieży. Wiąże się to również z krótszymi okresami przewodzenia poszczególnych firm na rynku oraz zwiększonemu zapotrzebowaniu na marki sezonowe. Dla wielu producentów i detalistów branży obuwniczej oznacza to konieczność koncentracji na podnoszeniu efektywności sprzedaży oraz ograniczaniu strat w handlu i dystrybucji, a tym samym na znajdowaniu nowych, lepszych sposobów zabezpieczania produktów.

Reno, należący do głównych graczy na europejskim rynku obuwia jest jednym z pionierów source taggingu. W 2007 roku zainicjował ambitny projekt zabezpieczania towaru na etapie produkcji oparty na rozwiązaniach RF dostarczanych przez Checkpoint Systems.

– W czasach międzynarodowej ekspansji liczymy na silnego partnera z innowacyjną i niezawodną technologią, aby z jednej strony poprawić wewnętrzne procesy logistyczne, a z drugiej stworzyć nowoczesne otoczenie sprzyjające zakupom – mówi Michael Memel, Dyrektor Oddziału w HR Group/Reno, Koordynator Zakupów.

Zdaniem Rafaela Alegre, Wiceprezesa i Dyrektora Generalnego w Apparel Labeling Solutions migracja od tradycyjnych zabezpieczeń antykradzieżowych do RFID (Elektroniczny Kod Produktu) poprzez takie rozwiązania jak Check Net stanie się w najbliższym czasie priorytetem dla producentów i sprzedawców obuwia. – Dzięki temu poprawi się efektywność operacyjna dystrybutorów, a przede wszystkim odczucia konsumentów związane z zakupami – podkreśla Alegre. – Jeden z naszych klientów zaoszczędził prawie 70% na kosztach właśnie dzięki implementacji restrukturyzowanych rozwiązań logistycznych – dodaje.

Spotkanie zakończyła prezentacja, którą przedstawił Lluis Martines-Ribes, specjalista w dziedzinie innowacji sprzedażowej oraz profesor na ESADE Business School.

Według mnie, sklep jest dla sprzedawcy dodatkową reklamą, i to taką, która pozwala klientowi dotknąć, powąchać, posłuchać i posmakować produktu – przekonywał w swoim wystąpieniu Martines-Ribes. – To  najlepsze miejsce na tworzenie marki.

W czasie konferencji omawiano trendy rynkowe, najlepsze standardy w przemyśle, data-mining, kontrolę stanów magazynowych z wykorzystaniem RFID, jak również zamknięte łańcuchy dostaw  i możliwości związane z zabezpieczaniem towarów na etapie produkcji.

źródło zdjęcia: www.sxc.hu

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
319ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili