Sortownia przesyłek lotniczych DHL

O projekcie:
– Całkowita inwestycja 300 mln euro, z czego system sortowania 70 mln euro
– Całkowita powierzchnia 2 mln metrów kwadratowych
– Wielkość Centrum dystrybucyjne (magazyn): 48 000 m2  (równa 5,5 powierzchniom boiska piłkarskiego); 413 m długości, 97 m szerokości, 16 m wysokości
– Hangar: 27 460 m2; 232 m długości, 98 m szerokości, 30 m wysokości
– Budynek administracyjny: 11 900 m2
– Stacja paliw: 3 zbiorniki o pojemności 3 800 m3 każdy
– Płyta lotniska: 1 400 m długości, 400 m szerokości; drogi startowe:  ok. 3 600 m
– Konstrukcja 6 000 ton stali budowlanej
– 4 500 ton stali zbrojeniowej
– 48 000 metrów sześciennych betonu
– 1 500 gotowych elementów
– 2,3 kilometra dróg dojazdowych do budowy

W szczytowych okresach budowy na placu budowy znajdowało się aż 2 000 robotników.

Najważniejsze fakty
– Wrzesień 2005 r.  DHL podpisuje umowę z lotniskiem Lipsk/Halle
– Luty 2006 r.  Fundamenty na placu budowy
– Wrzesień 2006 r. Kanclerz Niemiec Angela Merkel bierze udział w uroczystościach z okazji półmetka budowy
– Lipiec 2007 r. Zakończenie prac budowlanych i rozpoczęcie testów
Październik 2007 r. Przeniesienie lotów z Kolonii do Lipska/Halle
– Marzec 2008 r. Przeniesienie lotów z poprzedniej sortowni przesyłek lotniczych DHL w Brukseli do Lipska/Halle  
– Maj 2008 r. Zakończenie prac zleconych

Działalność operacyjna
– Liczba lotów  60 samolotów/dzień roboczy (od marca 2008 r.)
– Kierunki  46: Ateny, Bahrain, Balaton, Barcelona, Bazylea, Bergamo, Bolonia, Bratysława, Bruksela, Kolonia/Bonn, Kopenhaga, Delhi, East Midlands, Frankfurt, Gdańsk, Genewa, Hamburg, Helsinki, Hong Kong, Istambuł, Katowice, Kijów, Linz, Lubljana, Londyn, Luksemburg, Lyon, Madryt, Marsylia, Moskwa, Monachium, Nantes, Nowy Jork, Norymberga, Ostrawa, Paryż, Praga, Rzym, Szardża (ZEA), Singapur, Sofia, Sztokholm, Stuttgart, Victoria, Warszawa, Willmington (USA)
– Łączna waga przesyłek 1 500 ton/dzień roboczy (w 2012: ok. 2 000)
– Rodzaje samolotów Boeing 757, Airbus A 300, McDonnell Douglas 11, Boeing 737, samoloty turbośmigłowe

Pracownicy
Liczba ok. 2 000 pracowników (2012: ok. 3 500)

Technologia
Sortownia Największa tego rodzaju w Niemczech, zbudowana przez Vanderlande Industries
 – Długość głównego sortera: ok. 6 500 metrów
 – Wydajność sortowania: 60 000 paczek i 36 000  dokumentów na godzinę
 – Długość sortera dokumentów: ok. 900 metrów
 – 260 doków załadowczych i wyładowczych do kontenerów lotnicznych
 – Linia sortownicza działa w pełni automatycznie

Działania prośrodowiskowe

Energia/zasilanie

– Elektrociepłownia skojarzona*: elektrociepłownia opalana gazem ziemnym pokrywa większość zapotrzebowania energetycznego na energię elektryczną, ogrzewanie i chłodzenie
– Wydajność energetyczna: 80 – 90% (konwencjonalna elektrownia: 30 – 40%)
– Ogniwa fotowoltaiczne: 1 000 m² baterii słonecznych zainstalowanych na dachu warsztatu pozwala na generowanie energii elektrycznej.
– Wydajność: ponad 100 000 kilowatogodzin prądu elektrycznego rocznie
– Oszczędności: ponad 3 000 ton CO2 emitowanych rocznie

Wykorzystanie wody deszczowej
Gromadzenie wody deszczowej zastępuje ok. 3 000 m³ wody pitnej rocznie, jest ona wykorzystywana między innymi do mycia samolotów i jako woda przemysłowa.

Flota samolotów
Głównie B757-SF: 77% cichszy i spalający o 20% i mniej paliwa na tonę w porównaniu do wcześniejszego modelu B272

Transport modalny
Połączenie centrali transportu lotniczego z innymi typami transportu.  Infrastruktura drogowa i terminal cargo w centrum zmniejszają ruch powietrzny i skłaniają do transportu towarów koleją i samochodami ciężarowymi.

Prognozy na rok 2012
Pracownicy 3 500 pracowników w DHL, ponadto ok. 7 000 miejsc pracy w okolicy
Ilość ładunków  nawet 2 000 ton/noc

*Produkcja skojarzona oparta jest na technologii wytwarzania energii elektrycznej i ciepła w oparciu o wspólne źródło paliwa. Proces ten funkcjonuje również pod nazwą kogeneracja. Światowe doświadczenia sektora energetycznego potwierdzają, że wytwarzanie energii elektrycznej i cieplnej w skojarzeniu przy wykorzystaniu paliwa gazowego, to najbardziej racjonalne i efektywne rozwiązanie o wysokiej sprawności energetycznej w porównaniu z alternatywnymi technologiami polegającymi na oddzielnym wytwarzaniu energii elektrycznej w elektrowniach a ciepła w ciepłowniach. Podstawowa zaleta takiego rozwiązania kryje się w oszczędności oraz rodzaju zastosowanego paliwa, co z kolei czyni cały proces bardziej przyjaznym dla środowiska.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili