11.3 C
Warszawa
poniedziałek, 15 kwietnia, 2024

Rynek pocztowy – tort już podzielony

""Czołowi gracze na rynku usług pocztowych i kurierskich w Polsce debatowali podczas Konferencji Poltrans na temat przyszłości branży. Zabrakło przedstawicieli Polski Pocztej.

Katarzyna Marczewska  z DHL Express Polska przypomniała o zmianach legislacyjnych w  orzecznictwie regulującym rynek pocztowy, w tym o bardzo liberalnej VI Dyrektywie z 1997 roku. Obniżenie przez Pocztę Polską pułapu regulacji usługi pocztowej do 50 g sprawiło, że branża ta stała się również u nas bardziej liberalna. Jednak nie należy się spodziewać większych zmian. -Firmy kurierskie kierują się głównie dostępnością dla klientów biznesowych – mówi Marczewska. Tak więc prywatni kurierzy nie są na dzień dzisiejszy zainteresowani klientem indywidualnym.

-Od pierwszego stycznia na tym rynku nie ma barier – mówi Rafał Dziura z TNT. Dla Tomasza Swata z Masterlink, wyzwania znajdują się po obu stronach. -Nasze usługi różnią się. Poczta nie posiada kosztów nadania paczki, gdyż klient sam ją musi dostarczyć. Można z PP konkurować jakością. Ze względów podatkowych firmy kurierskie będą jednak wciąż  nastawione na klienta instytucjonalnego – dodaje.

Wygląda na to, że tort na tym rynku został już podzielony i w najbliższym czasie, ani DHL, ani TNT czy Masterlink nie będą zmieniać swoich strategii. Trzeba jednak pamiętać o tym, że za wspomnianymi firmami stoją poczty z krajów tzw. “starej unii” i być może one będą zainteresowane wejściem na polski rynek usług pocztowych.

Zdaniem Katarzyny Marczewskiej całkiem realne jest przewidywanie, że najszybciej klientem masowym zainteresują się firmy takie jak Kolporter, które poniekąd już na tym rynku funkcjonują.

e-Logistyka.pl, 24.10.2006

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
315ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili