Rozwój priorytetem firm kurierskich

Nieterminowość to problem dotykający nie tylko prywatnych użytkowników czy sektor gospodarki e-commerce (handel elektroniczny), w którym działają firmy wysyłkowe oraz sklepy internetowe. Jest także bolączką samych firm kurierskich, ponieważ często decyduje o wyborze partnera biznesowego i podpisania kontraktu. A to ma istotny wpływ na przychody generowane przez przedsiębiorstwa.

Choć za spóźnialstwo grożą kary finansowe, jak choćby ta nałożona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Pocztę Polską, nie przekładają się na poprawienie jakości usług. Koszty przerzucane są na mniejszych przewoźników oraz samych klientów, dla których płatność za te usługi już należy do najdroższych w Europie. Problemem jest również fakt, że przesyłki giną. Według ostatnich badań, w ciągu roku wpływa blisko 200 tysięcy zgłoszeń o braku dostarczenia paczki. A to skutecznie odstrasza klientów i sprawia, że tracą oni zaufanie do przedsiębiorstwa.

W związku z rosnącą liczbą zapytań o status przesyłek kierowanych przez użytkowników
(w międzynarodowej sieci UPS sięga około 32,1 miliona dziennie), warto zastanowić się nad
wdrożeniem systemu technologicznego, który przede wszystkim umożliwi śledzenie paczek na bieżąco. Obowiązek ten przypada głównie na mniejsze firmy kurierskie, które zajmują się dystrybucją towaru w określonych regionach. Zwykle, po odbiorze przesyłki od dużego przewoźnika, ich zadaniem jest dostarczenie jej do klienta ostatecznego. Jedną z technologii, która znacznie usprawnia pracę firm przewozowych są platformy lokalizacyjne (on-line), które współpracują z lokalizatorami GPS montowanymi bezpośrednio w samochodach. Elastyczność, możliwość podłączenia do zewnętrznych systemów informatycznych zleceniodawcy i mnogość funkcji sprawia, że rozwiązanie to można dostosowywać indywidualnie do potrzeb danego przedsiębiorstwa. Spedytor może w każdej chwili skontaktować się pracownikiem i poinformować go o utrudnieniach w ruchu lub o złej drodze przejazdu, którą obrał.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili