23.6 C
Warszawa
sobota, 18 maja, 2024

Royal Mail liczy straty

Liberalizacja rynku pocztowego w Wielkiej Brytanii, która nastąpiła 1 stycznia 2006 roku, sprawiła, że krajowy rynek pocztowy stał się bardziej konkurencyjny. Nowi gracze zaczęli stopniowo przejmować klientów, szczegółnie z krajowego segmentu biznesowego.

Zdaniem Adama Croziera, dyrektora zarządzającego Royal Mail, regulacje nałożone na operatora narodowego muszą zostać ograniczone do minimum, aby mógł on kutecznie konkurować na wolnym rynku. Problemem jest, podobnie jak w przypadku Polski, obowiązek świadczenia usługi powrzechnej, zatwierdzony w roku 2000 dokumencie pt. Postal Services Act.

Wynik finansowy Royal Mail pokazuje, że operator dostarcza 80 mln. listów dziennie, czyli o trzy miliony mniej niż w zeszłym roku. Oprócz zwiększonej konkurencji na rynku, powodem zmniejszenia liczby dostarczanych listów jest coraz częstsze korzystanie przez brytyjczyków z poczty elektronicznej i sms-ów.

e-logistyka.pl
źródło zdjęcia: Royal Mail

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
315ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili