PORR Polska otrzymuje zlecenie na modernizację linii kolejowej relacji Poznań-Piła

0 54

Dzięki modernizacji linii kolejowej nr 354 dotychczasowy dwugodzinny czas przejazdu na odcinku Poznań-Piła  skróci się o 40 minut. 24 kwietnia PORR Polska Construction podpisał  z PKP PLK S.A. umowę na realizację tego jakże ważnego projektu. Opiewający na kwotę 485 mln PLN (114 mln EUR) kontrakt jest największą z dotychczasowych realizacji kolejowych PORR w Polsce.

„Kolejny raz w ciągu ostatnich pięciu lat nasz polski  zespół dał się poznać jako niezwykle kompetentny wykonawca w zakresie budownictwa kolejowego. Fakt, że powierzono nam modernizację linii kolejowej nr 354 oznacza, że nasze umiejętności są wysoko cenione na rynku” ̶ wyjaśnia Karl-Heinz Strauss, Prezes Zarządu PORR.

„Szczególnie cieszy nas fakt, że tym razem decydującym kryterium w przetargu nie było tylko kryterium najniższej  ceny. O naszym sukcesie zadecydowała optymalizacja planu budowy oraz skrócenie okresu, w którym linia będzie wyłączona z eksploatacji. To pozwoli nam, z korzyścią dla pasażerów, ograniczyć do minimum utrudnienia w ruchu kolejowym. Jest to niewątpliwie wyzwanie, któremu zamierzamy sprostać dzięki naszemu doświadczeniu oraz zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych i logistycznych”, dodaje Siegfried Weindok, członek Zarządu PORR Polska Construction odpowiedzialny za sektor budownictwa kolejowego.

142 km torów i nie tylko

Modernizacja obejmie 142 km torów, remont 91 rozjazdów oraz częściową modernizację sieci trakcyjnej. Ponadto zakres prac zostanie rozszerzony o 12 mostów, 4 przejścia podziemne oraz 91 przepustów. Projekt uwzględnia również remont i budowę 76 przejazdów kolejowych, 37 peronów i pozostałych budynków kolejowych. W ramach projektu przeprowadzona zostanie także modernizacja urządzeń systemów sterowania i zabezpieczeń, a także budowa dwóch nowych elektronicznych urządzeń sterowania ruchem.

Obecnie pociągi kursują na tej trasie z prędkością od 50 do 100 km/h , a dzięki modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły rozwinąć prędkość do 120 km/h, towarowe do 80 km/h. Całe przedsięwzięcie pozwoli nie tylko skrócić czas przejazdu pociągów na linii 354, ale także zwiększy jej przepustowość, co bez wątpienia przełoży się na poprawę komfortu  pasażerów.

Fakty i liczby

Rodzaj projektu:

Budownictwo kolejowe

Szczegóły projektu:

Modernizacja linii kolejowej nr 354 na odcinku Poznań Główny POD ̶ Chodzież ̶ Piła Główna w ramach „Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020”

Wartość zamówienia:

Zamawiający:

114 mln euro (485 mln PLN)

PKP PLK S.A.

Termin realizacji:

32 miesiące od rozpoczęcia prac budowlanych

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej